Cu mâncarea la purtător la munte și la mare

Nouă ne place mult să ieșim din oraș: mergem în excursii, testăm diferite locuri noi, ne plimbăm la munte și la mare. Mereu în aceste excursii, obișnuim să luăm la noi câteva gustări și să rezervăm mesele principale pentru gastronomia locală.

Din păcate, pandemia ne-a schimbat o vreme obiceiurile de consum: odată cu relaxarea și cu reînceperea excursiilor de-o zi am început să plecăm mai peste tot cu mâncarea după noi, ca să evităm locurile aglomerate unde s-ar putea sta la cozi, iar în primele săptămâni am evitat chiar și terasele.

Schimbarea acestui comportament a adus cu sine noi investiții: o ladă frigorifică (merge și cu baterii ”de frig” și la bricheta mașinii) și un rucsac termoizolant, care ține mâncarea rece destul de multe ore (mai ales dacă puneți și vreo două baterii congelate).

Rucsacul l-am cumpărat de la Lidl, nu sunt foarte mulțumită de el, așa că v-aș recomanda să le testați pe cele de la Decathlon. Eu m-am gândit că fac o economie de 40 de lei (a fost 60 la Lidl versus 100 în Decathlon pentru același volum) dar pe termen lung nu sunt sigură că a fost o idee bună.

Tot cu mâncarea după noi am plecat și mare, când am închiriat timp de 5 zile o căsuță pe malul mării, ca să evităm interacțiunea umană cât de mult posibil. Știam că în stațiunea respectivă nu prea sunt terase, așa că am plecat cu de toate după noi, astfel încât să pot pregăti mic dejun, prânz și cină pentru 4 persoane.

Din start vă spun că ideile mele sunt orientative și includ multe semi-preparate. Dacă pentru excursiile de o zi e mai simplu, pentru că prepari totul de acasă, când mă duc în vacanțe mai lungi, chiar vreau să mă simt în vacanță. Iar gătitul prelungit e una dintre chestiile care îmi taie tot zenul de vacanță 😀

Prin urmare eu am apelat la multe alimente gata pregătite de supermarket, dar asta nu înseamnă că trebuie să-mi urmați exemplul. Puteți fierbe orezul sau cartofii de la zero, puteți pregăti voi friptura sau orezul cu lapte sau supa cremă sau ce mai vreți voi. Eu am ales în vacanță, mai ales în vacanța de ziua mea, să nu fac asta.

Dar să o luăm cu începutul. Prima ieșire de acest gen a fost o zi la mare, de 1 iunie. Am pregătit de acasă pachete pentru mic dejun și prânz. Pentru mic dejun am luat vreo patru feluri de mezeluri (fiecare cu ce-i place, șuncă, prosciutto, cârnați afumați), brânză, roșii, castraveți, pâine și iaurturi de băut. Mai puteți lua ouă fierte, pate, lapte UHT cu cereale etc.

Pentru prânz, am ales să fac un piept de pui întreg la cuptor cu niște cartofiori care se găsesc în pungă vidată la Mega și Selgros și care doar se dau la cuptor puțin. Alegerea pieptului de pui în variantă cu os a fost neinspirată. Pieptul era mare și l-am gătit prea mult, astfel că s-a uscat. Familionul a cam strâmbat din nas 😀

Așa că atunci când am plecat la munte, am ales altă variantă. Am pregătit pieptul de pui la tigaie cu puțină apă și ulei și l-am făcut fâșii. Am luat lipii, un avocado, o lămâie, încă o serie de cartofiori la cuptor și niște sosuri la pachete mici (pe care le-am uitat în mașină 😀 ). Tot de acasă am pregătit o salată de varză cu morcov și, separat, o vinegretă într-un borcănel.

Pentru la mare, perioadă mai lungă, am cumpărat o grămadă de chestii: piept de pui la grătar, orez în 3 minute, fulgi de cartofi pentru piure, burgeri gata pregătiți, paste și sos la borcan, parmezan, iaurturi cu cereale, orez cu lapte, ton, legume, pâinici dulci și fructe, unt, fasole verde la conservă (o idee proastă), lasagna semi-preparată, wraps, mozzarella, crenvurști, supă cremă UHT, crutoane, bacon, lapte, cereale și sosuri.

Am cheltuit în jur de 600 de lei pentru toată mâncarea, cum vă ziceam 4 zile jumate și 4 persoane (pe Vlad nu-l pun la socoteală, că el nu mănâncă mare lucru). Ca și aparatură acolo am avut o plită cu două ochiuri și un mini cuptor electric.

Iată cam ce am pregătit:

Mic dejun

Pâinici dulci, unt, pepene, iaurt cu cereale.

Quesadillas cu mozzarella făcute la cuptor, crenvurști, castraveți, orez cu lapte.

Prânz

Piept de pui la grătar încălzit la cuptor, orez în 3 minute cu parmezan (sunt niște punguțe de orez care se fierb ca atare într-o oală cu apă), salată de roșii și castraveți.

Supă cremă de legume (din cutie, găsiți UHT la Mega) cu crutoane și lasagna semi-preparată și gătită la cuptor.

Burger (cumpărat în ambalaje individuale de la Mega și băgat la cuptor) cu cartofi prăjiți (comandați la pachet de la o terasă), bacon, roșii și sosuri (sunt multe sosuri în cutiuțe mici la Mega).

Cină

O cutiuță de ton, roșii, castraveți, porumb.

Piept de pui la grătar, piure din fulgi de cartofi cu parmezan, fasole verde trasă la tigaie (a fost groaznică și n-a mâncat-o mai nimeni 😀 ) plus salată de roșii și castraveți.

Am mai avut o seară de paste, dar n-am mai făcut nicio poză că era prea târziu, un mic dejun cu aperitive și pâine cu Nutella (de ziua mea), un prânz luat la terasă (tot de ziua mea) și niște mâncare pentru drum făcută din resturile prânzului de la terasă (quesadillas cu piept de pui și mozzarella făcute la cuptor).

Cam asta e până acum, vom vedea de acum înainte cum va fi, probabil voi încerca să alternez sandvișurile și mâncarea la caserolă cu câte un prânz sau o cină luate undeva local pentru că este foarte obositor să le prevezi și pregătești pe toate. În plus mai trebuie să susținem și economia locală și mai peste tot există terase sau localuri care au mâncare pe comandă/la pachet.

3 Replies to “Cu mâncarea la purtător la munte și la mare”

1. Ce pofta mi-ai facut (de duca si de mancare)!

2. noi umblam mult dar mancam mult mai simplu in deplasari. Avem lada frigorifica in masina (conectata la priza masinii) , si sus pe munte/padure avem o branza, castraveti,ardei, nuci, ceva usor de transportat si care se serveste rapid. Uneori ne facem gratar unde inchiriem aprt dar deseori cumparam si o gaina rotisata si o portionam.

1. Laura Frunză says: Reply

Noi suntem rai de foame :))) Cu branza si nuci nu ajungem nici pana la primul indicator pe un traseu :)))) Iar gratare detest sa fac. Mi se pare prea mare bataia de cap pentru o cina, mori de foame pana il faci si te saturi cu mirosul, la final nici nu-ti mai vine sa mananci.