Turist adolescent în București: gusturi, experiențe și distracții

Dacă nu sunteți din București și veniți aici doar într-o vizită sau sunteți din București și primiți în vizită prieteni sau verișori adolescenți de-ai copilului, vă recomand călduros ca, în ciuda intențiilor voastre bune, să nu picați în capcana Muzeul Satului – Antipa – Herăstrău, decât dacă își exprimă copilul clar intenția de a le vizita.

După o anumită vârstă, am remarcat (dar poate la voi nu e cazul 😀 ) că încep să-și dea ochii peste cap când vine vorba de muzee, expoziții și alte chestii ”culturale” (cu excepția evenimentelor mai deosebite, gen Art Safari, Noapta Muzeelor etc). Sincer nu-i învinovățesc. Multe dintre muzeele noastre au nevoie urgentă de un upgrade, să poată captiva atenția copiilor digitali din ziua de azi, iar dacă timpul este limitat, între o vizită pe Calea Victoriei la Muzeul de Artă și una la gelateriile din zonă… mai bine vă las pe voi să-i întrebați ce ar alege.

Noi am avut-o în vizită pe fina mea aproape două săptămâni, și iată câteva dintre lucrurile pe care le-am făcut și locurile pe care le-am vizitat și care le-au stârnit interesul fetelor. Ca idee, Bucureștiul e un oraș plin de locuri frumoase și ofertant în materie de experiențe pentru adolescenți, trebuie doar să le căutați și să le priviți din perspectiva lor, și nu dintr-a voastră!

(Și da, tre să spargeți puțin pușculița pentru toate chestiile astea, îmi pare rău, la adolescenți nu prea mai merge cu plimbatul prin parc 😀 ) Dar eu zic că merită, pentru noi, cel puțin, a meritat și ne propunem să o chemăm pe Mădălina la noi anual și să facem tot felul de chestii distractive împreună.

Zidul M&M

O vizită la zidul M&M din Mega Image Băneasa – da, o grămadă de zahăr colorat, dar aranjat frumos și la dozator 😀 Eliza mai fusese, dar Mădălina, nu, și a fost încântată.

Antic Ex Libris

O vizită la Antic Ex Libris, o destinație preferată de mulți copii. Îi fascinează cărțile de lifestyle, cele de benzi desenate și manga, papetăria, agendele și albumele de acolo. Și, cum se știe, majoritatea preadolescenților vorbesc romgleza între ei și uneori chiar și cu noi, părinții 😀 Fetele au vrut acolo ca să-și cumpere niște jurnale frumoase, au multe agende și carnete de notițe/desen cu coperți frumoase la prețuri bune.

Universul cristalelor

O vizită la un magazin de pietre semiprețioase. E o mega modă printre adolescente acum să poarte diverse bijuterii cu pietre semiprețioase (cristale, cum le zic ele), așa că o vizită la magazinul Universul Cristalelor de la Unirii (Piața Sf Gheorghe) a fost o bucurie pentru ele. Au lăsat niște bani acolo, dar nu mulți, pentru că pandantivele și ce și-au mai luat ele au fost destul de ieftine față de alte locuri.

Pe urmele înghețatei

Un gelato walk – adică o plimbare pe la cele mai faine gelaterii din oraș. Mădălina e mega fan înghețată, așa că plimbările pe la gelaterii au fost super apreciate. Am testat Friddi (Piața Victoriei), Saint Gelato (Universitate), Velocita (Calea Victoriei), Emilia Cremeria (au și în Centrul Vechi, dar noi am luat din Afi). Friddi a câștigat de departe, și la arome și la preț. Lângă Velocita mai e și Sweetology, dacă vă mai ține burta 😀

Locuri instagramabile

Cu ocazia plimbării pentru înghețată, ne-am oprit și pe strada cu umbrele, să facem poze (Calea Victoriei, foarte aproape de Universitate, practic faceți dreapta pe Calea Victoriei la Cercul Militar și e primul gang la dreapta). Locurile instagramabile sunt mereu binevenite.

O ieșire în parcul de distracții

Multe orașe mai mici nu au parcuri de distracții, așa că toți copiii, indiferent de vârstă, vor fi încântați să se dea în Roata Panoramică (am mers în Orășelul Copiilor, dar cea din Parcul Tei e mai înaltă și mai frumoasă), la mașinuțe, în roller coaster și chiar și în bărcile care merg pe canalul din Orășelul Copiilor.

O ieșire la waterpark

Fetele și-ar fi dorit mult la Therme, dar sincer vă spun că atunci când am făcut calculele, mi-a dat cu minus, așa că am ales până la urmă Divertiland, unde am mers la programul de seară, cică redus. Până la urmă am luat țeapă, pentru că nu am fost atenți la program (noi, obișnuiți cu programul până la ora 22.00 de la Nymphaea din Oradea) și se închide la 8, ceea ce înseamnă că la 7 deja toate atracțiile sunt închise și aproape că nu te dau afară de acolo.

(da, sub jetul de apă e un copil 😀 singura poză publicabilă, altfel nu punem poze în costum de baie, evident!)

Mall & cafenele

Plimbări la mall și prin cafenele din astea de lanț comercial, dar care lor le plac. Au ieșit împreună la mall și și-au luat frappe-uri de la Starbucks sau ne-am oprit noi la Tucano Coffee (pe Calea Victoriei, un loc mult mai cochet decât la Starbucks), unde am testat un soi de cocktail de vară cu ceai de mușețel 😀 Au fost prin Sun Plaza, în Afi Palace Cotroceni (la film) și la Promenada.

Bowling

Și dacă tot vorbim de Promenada, am fost acolo la bowling, la Trickshots. Ne-a plăcut foarte mult, mai ales că am avut pista numărul unu, lângă geam, de unde am văzut un apus de soare superb.

Lipscani

Evident, măcar o ieșire pentru mâncat în oraș. Noi am fost la bistroul preferat al Elizei, Van Gogh Cafe (Centrul Vechi), deși mâncarea nu mi se pare cine știe ce, dar atmosfera e frumoasă. Apoi, plimbări la Diverta și Cărturești Carusel, pe Lipscani.

Și ceva cultură, desigur!

Un spectacol la o instituție culturală din București. Aveți extrem de multe opțiuni, pentru toate vârstele, recomand spectacolele mai deosebite, gen musical (la Opera Comică, la Teatrul de Operetă Ion Dacian), dar și spectacolele dedicate tinerilor de la Replika, Excelsior sau Unteatru (mai ales cele din spații neconvenționale). Noi am fost la musicalul School of Rock de la Opera Comică pentru Copii și ambele fete au fost fascinate.

Ce ne-am mai fi dorit să facem și nu am apucat:

• Plimbare cu autobuzul turistic (doar plimbare, să stăm sus la etaj să vedem Bucureștiul)
  • Plimbare cu vaporașul în Herăstrău.
  • Mâncat la unul dintre food court-urile exterioare din București, cele cu food trucks, de exemplu Food Hood, de pe Calea Griviței care e chiar simpatic, am mai fost acolo.
  • Mâncat la unul dintre sky-bar-urile din București, să vedem priveliștea (eventual cel din Sky Tower, care e cel mai înalt, dar sunt și altele).

Ce mai puteți face dacă vă țin buzunarele

Plimbare cu tuktuk-ul

Bonus

Noi am mai făcut și două chestii care nu-s chiar la îndemâna oricui, dar le puteți reproduce sub alte forme.

Voluntariat: am cules lavandă pentru Asociația Touched. Le-am explicat fetelor de ce facem asta și au fost dornice să ajute.

Am mers la un eveniment, World of Digital. Într-adevăr, accesibil doar pentru Instagrammeri (orice Instagrammer, cu înscriere prealabilă), dar în București au loc zeci de evenimente publice minunate (mai slăbuț acum, dar tot mai sunt, în special vara, în aer liber): ateliere de sticlărie la Grădina sticlarilor, diverse festivaluri prin parcuri etc. Facebook vi le arată pe toate dacă dați la secțiunea Events/Evenimente.

Voi ce-ați mai adăuga la lista asta?

6 Replies to “Turist adolescent în București: gusturi, experiențe și distracții”

1. Bună Laura! La fix a picat articolul tău.
    In ultimii 3 ani obișnuim sa petrecem ziua fetei mele la București, un weekend.
    Anul acesta împlinește 12 ani și chiar azi ma gândeam ce putem vizita/experimenta in București, ceva ce nu am văzut…si bineînțeles potrivit vârstei 😁.
    Ziua ei este în octombrie, dar o sa ma inspir din acesta postare.
    Mulțumesc!!!

1. Foarte bune sugestiile
      Plimbarea cu hop on bus am făcut-o și noi pentru “turist in București day” . Zidul m@m l-am mai găsit și în Mega ( Cotroceni și cel de pe Magheru- Eva) nu atât de mare, dar destul de distractiv.

Voluntariatul îl pun și eu pe listă pentru vară viitoare. Și chiar m-ar interesa și alte opțiuni de voluntariat, daca mai ai recomandări 🙂

1. Laura Frunză says: Reply

Eu nu am reusit sa-mi dau seama daca autobuzul turistic mai merge anul asta, pe site-ul STB scria ca linia e suspendata.

2. Salut!
    Eu reuşesc cu greu să-mi mai scot din casă copilul de 12 ani, aşa că-mi tot storc creierii să găsesc diverse atracţii. Au avut ceva succes ieşirile tematice, de obicei la sfârşit de săptămână. Spre exemplu, tema “back in time” : o ieşire la Muzeul Aman, plimbat prin Centrul Vechi, povestit în treacăt câte ceva despre clădirile sau locurile prin care trecem, mâncat prăjiturile copilăriei mele la cofetăria Capşa care s-a deschis pe Magheru, cumpărat ceva de la Antic Ex Libris. Altă excursie cu tema asta ne-a dus la Muzeul Pallady, aşa că am reuşit să-l cointeresez cât de cât şi de muzee, cu condiţia să facă parte dintr-un tur care să se lase şi cu ceva mâncare! Am avut şi ieşire coreeano-japoneză, am mers la un Miniso şi la un magazin coreeano-japonez de pe strada Ghica, lângă Palatul Suţu, unde găseşti tot felul de chestii alimentare şi produse pentru fanii k-pop. Ieşirea “pariziană” a fost cu plimbare prin oraş şi consumat ceva cu specific franţuzesc la o terasă. Pentru moment, ieşirile acestea tematice au succes la noi, cu condiţia să includă ceva de văzut, ceva de mâncat, ceva de cumpărat.
    Mai recomand şi Museum of Senses/Muzeul iluziilor dim Afi Pallace, care poate fi atractiv şi pentru adulţi, nu doar pentru copii.
    Mulţumesc de pontul cu zidul M&Ms!

1. Laura Frunză says: Reply

Ce idee grozava cu iesirile tematice! Ma voi inspira si eu, multumesc pentru comentariu!