Retrospectiva anului 2022 în călătorii

Deși am început târziu în 2022, am continuat destul de în forță, iar anul 2022 a fost unul plin de călătorii frumoase de care ne-am bucurat enorm, cu mai multe sau mai puține peripeții 😀

În IANUARIE și FEBRUARIE nu am fost nicăieri, am stat cuminți acasă, am vizitat muzee, am fost la spectacole (am povestit aici ce am mai văzut) și, în principiu, nu am plănuit să mergem nicăieri.

MARTIE

În martie, Eliza și prietena ei au vrut la munte de ziua prietenei, așa că am făcut o scurtă escapadă la Brașov, unde am stat la o super cazare, am mâncat ișlere și am ieșit la zăpadă. A fost singura ieșire la zăpadă din an, chiar am avut noroc să ningă așa frumos în martie.

De departe, cea mai frumoasă călătorie în martie a fost la Barcelona, despre care am povestit în acest articol: City break la Barcelona.

APRILIE

În aprilie a fost Paștele, așa că ne-am împărțit cu drumuri în Mehedinți și în Iași (la mame). Cum eu nu mă duc niciodată undeva fără să explorez puțin, le consider și pe acestea tot călătorii, nu doar vizite la părinți.

Dunărea la Gârla mare

Pe malul Blahniței

Mănăstirea Strehaia

Simfonia Lalelelor, Pitești

Cupola Palatului Braunstein, Iași

Grădina Botanică din Iași

MAI – IUNIE

Pentru că vacanța asta a început în mai și s-a terminat în iunie, am trecut lunile împreună. Am fost în circuit prin Europa: Budapesta – Bratislava – Legoland Gunzburg – Viena.

Am scris despre această călătorie aici:

Our crazy Euro trip: călătorie cu mașina prin Europa

Our crazy Euro trip: cu copiii la Budapesta

Our crazy Euro trip: un vis împlinit la Legoland Germania

Our crazy Euro trip: cu bune și rele la Viena

IUNIE

Tot în iunie am zburat cu avionul peste Cazanele Dunării. Am povestit despre experiență aici. Tot atunci am vizitat și un câmp de lavandă, am fost la un festival de reconstituire istorică și, la întoarcere, am oprit la Port Cetate să admirăm Dunărea. Am povestit despre frumusețile Mehedințiului aici: Turist în România – 5 atracții pentru cei mici și cei mari în Mehedinți.

O altă aventură frumoasă în iunie a fost la Green Camp Adventure Glamping în Buzău, unde Eliza a avut parte de o super aventură: escaladă pe peretele de via ferrata.

IULIE

Iulie a venit cu mult-așeptata noastră vacanță la mare în Grecia. A fost frumos și am reușit cu adevărat să mă relaxez, am intrat în apă (ceea ce nu fac niciodată la noi la mare), am mâncat și am citit. A fost o vacanță lungă și binemeritată. N-am povestit prea multe pe blog, că ce-ar mai fi de spus despre Grecia ce să nu știe toată lumea deja, dar am scris un articol despre garderoba capsulă de vacanță, cu multe poze din Grecia.

Tot în iulie am plecat la Iași și de acolo am făcut un scurt circuit spre Sighișoara, satele săsești pentru Săptămâna Haferland și la Hoghilag, tărâmul tuberozelor.

Eliza a fost plecată în iulie la Păltiniș cu Tabere pe Terra. Anul acesta va pleca tot cu Tabere pe Terra în tabără de ski la Azuga.

AUGUST

În August am avut minunata noastră vacanță la Cobor, ferma de biodiversitate din județul Brașov și un pic prin Țara Făgărașului.

Nu e o călătorie decât cu gândul, dar e tot un fel de turism, doar că acasă în București. În august, am fost cu prietena mea, Marilena, la ceai la Hotel Marmorosch.

Am încheiat luna august cu o mini-vacanță de week-end la Costinești, la festivalul de folk și m-am bucurat mult de tot că lucrurile s-au aranjat în așa fel încât și mama să vadă marea anul ăsta.

SEPTEMBRIE

În septembrie n-am prea făcut călătorii (cu excepția soțului, care a fost o săptămână în Bulgaria într-o delegație), dar tot am dat o fugă la Crăița Merelor, în jud Dâmbovița, unde am vizitat și Cetatea Chindiei.

OCTOMBRIE

În octombrie a fost marea noastră călătorie mamă-fiică la Londra, cu Eliza. Am scris despre tot ce am făcut aici:

Aventura noastră londoneză 2022 – Programul pe zile

Aventura noastră londoneză 2022 – Tips & Tricks

Aventura noastră londoneză 2022 – Vizita la studiourile Harry Potter

NOIEMBRIE

În noiembrie am fost o zi la munte, la Sinaia, pe Poteca Regală, un mod inedit de a sărbători o Mihaela și o Gabriela din familie. Vlad, care abia așteaptă să plece la drum, a fost supărat că n-am avut și cazare să stăm mai mult 😀

Poze aici.

DECEMBRIE

O singură călătorie pe final de an, dar una de pomină, evident 😀 Am plecat într-un circuit pe la târgurile de Crăciun: Craiova, Belgrad, Timișoara. Ce ne-a ieșit până la urmă, am povestit aici: Turist în România – târguri de Crăciun și ceva pe lângă.

Cel mai mult mă bucur că în 2022 am reușit să ne îndeplinim multe visuri, să facem multe plimbări împreună, să avem și mai multe peripeții de povestit (deși de astea m-aș fi putut lipsi 😀 ) și să petrecem multe ore afară, în natură. 2023 nu va depăși 2022 în materie de plimbări (ne așteaptă evaluarea națională!) dar sper să fie la fel de frumos!

One Reply to “Retrospectiva anului 2022 în călătorii”

1. Foarte frumos! La cât mai multe plimbări și de acum încolo!

Deși ne-am plimbat mult, ca de obicei, nu am reușit nici eu să fac tot ce îmi doream (sa merg cu caiacul în delta e pe lista mea și sa fac stand up padlle) și tot ce mi-a rămas după tot anul ăsta este ca l-am început la schi pe 2 ianuarie și cu copiii bolnavi și l-am încheiat tot așa, la schi, cu Marc internat în spital ( măcar am făcut 9 ture de pârtie în ultima zi spre invidia soțului care voia și el). Deci anul nou ma găsește acasă fără nici o așteptare pentru la anul ce vine. Și da, sănătoși sa fim ca le facem pe toate.

Spor la învățat Elizei și succes! Anul acesta a fost cu examene și pentru Ema și tot așa, plimbări mai puține în prima jumătate a anului.