Pensiunea Pastel Chalet – experienţa autentică a naturii montane

Vă spuneam în articolul despre ultima noastră escapadă de vară că am stat la o pensiune foarte frumoasă în judeţul Braşov, foarte aproape de comuna Vama Buzăului, la ieşirea din Dălghiu. Am promis că îi voi dedica un articol separat, pentru că am fost foarte impresionată de mai multe aspecte şi am vrut să le dezvolt un pic şi nu puteam în articolul respectiv. Este vorba despre pensiunea Pastel Chalet, despre care, probabil, aţi mai citit şi în alte părţi.

Amplasamentul

Pensiunea este aşezată într-o zonă pustie şi liniştită, teoretic pe un drum judeţean care duce la Braşov, practic pe un drum forestier aproape necirculat. În zonă sunt doar două pensiuni, stâne şi la distanţă mai mare, nişte case de vacanţă.

pensiunea-pastel-chalet

În spatele pensiunii curge râul Dălghiu, în faţă sunt dealuri şi păşuni, în stânga ajungeţi la pădure dacă mergeţi suficient de mult. În orice direcţie o luaţi, o să aveţi parte de plimbări frumoase, care o să vă încarce de energie şi de pace. Pe malul râului se poate face picnic, pe dealuri vă întâlniţi cu diferite animale domestice (oi, capre, vaci, cai, măgari, câini, porci).

raul-dalghiu

vaci-la-munte

Sunetul meu preferat a fost susurul râului, în liniştea şi răcoarea dimineţii, dar şi tălăngile măgăruşilor, seara, când mirosea şi a fum de lemne, nu ştiu dacă de la stânele din apropiere sau din alte părţi, dar mă simţeam ca acasa la bunica (cu excepţia faptului că aici au canalizare şi apă curentă 😀 ).

magarusi

Dealurile dimprejur sunt pline de flori – primăvara de bujori galbeni, iar acum toamna de brânduşe de toamnă. Un asemenea spectacol al brânduşelor eu n-am mai văzut niciodată.

Clădirea

Complexul Pastel Chalet are trei corpuri (un restaurant şi două corpuri de cazare). Camerele sunt superb decorate de un designer din Braşov, cu mobilier de inspiraţie săsească şi detalii atent alese. Restaurantul este superb, cu perdele şi veselă cu trandafiri, cu o atmosferă intimă unde oaspeţii interacţionează seara la cină sau dimineaţa la micul dejun, iar copiii se joacă pe jos, fără ca asta să fie o problemă pentru cineva.

mobilier-sasesc

Fiecare corp are şi o zonă comună la parter, unde există televizor, canapele confortabile şi reviste (în camere nu sunt televizoare, spre dezamăgirea Elizei 😀 ). Zonele sunt gândite pentru ca oaspeţii să petreacă timp împreună, în special iarna, probabil, pentru că vara toţi intram în interior seara târziu, după lungi plimbări prin împrejurimi.

Serviciile şi mâncarea

Serviciile sunt excelente, la nivel (şi peste) de Europa! Mâncarea e foarte bună, cu destule produse locale (păstrăv de la o păstrăvărie din apropierea cascadei Urlătoarea, preparate din carne de la Întorsura Buzăului, brânzeturi din zonă), porţiile sunt generoase iar micul dejun e în sistem de autoservire. Eliza era fascinată de ideea că poate mânca orice doreşte de pe bufetul de mic dejun, nu mai fusese niciodată la o pensiune unde să poată mânca fără să trebuiască să aleagă.

restaurantul-pastel-chalet

Distracţii

Dacă vreţi senzaţii tari, o să le obţineţi doar dacă vă apropiaţi prea tare de stână şi vă înconjoară câinii 😀

caine-de-la-stana

Altminteri, e o zonă în care vă puteţi bucura de linişte, de plimbări lungi, de drumeţii, de plimbări cu bicicleta (se pot închiria biciclete de la pensiune). E un loc în care să vă conectaţi cu natura, s-o studiaţi, să-i observaţi transformările şi culorile.

turma-de-oi

Noi am făcut lecţii de botanică, am identificat diversele tipuri de arbori, am cules tot felul de fructe, am identificat punctele cardinale în funcţie de răsăritul soarelui, am încercat să identificăm animalele după tipurile de excremente (sună scârbos, dar e chiar distractiv), am găsit diverse urme de animale (dinţi, lână).

lectie-de-botanica-autumnala

fructe-salbatice-de-toamna

rugi-de-mure

Am alergat dimineaţa, ca să facem şi mişcare (altfel te îngraşi cât stai aici), ne-am bălăcit puţin în râu, Eliza s-a căţărat pe garduri şi buşteni, s-a dat în trambulină şi în leagăn, a vizitat iepuraşii din cuştile din spatele pensiunii, s-a împrietenit cu alţi copii. Eliza are lipici la copiii mici şi aceştia veneau mereu s-o îmbrăţişeze.

cel-mai-inalt-brad

De asemenea, gazda organizează pentru fiecare serie de turişti plimbări cu căruţa (sezonul cald) şi cu sania trasă de cai (iarna).

plimbare-cu-caruta

Tabere şi evenimente speciale

Noi nu am prins, dar la pensiunea Pastel Chalet se organizează tabere pentru familii, în care se fac diverse activităţi. Găsiţi detalii despre aceste tabere pe site-ul lorNoi am vrea să prindem una iarna, am înţeles că priveliştea este de vis acolo atunci când ninge, plus că aveţi la dispoziţie un derdeluş (neamenajat) de toată frumuseţea, unde să vă faceţi de cap cu săniile şi colacele. Plănuim o escapadă pentru vacanţa de iarnă a copiilor, probabil în ianuarie-februarie, şi o să revin cu un articol despre cabana iarna.

De menţionat e că la pensiune nu există semnal la telefon peste tot, ceea ce o să vă facă să vă deconectaţi puţin de la stresul zilnic. Desigur, dacă chiar nu vă puteţi lipsi de telefon, în zona restaurantului prindeţi semnal la Vodafone şi RDS şi aveţi şi wireless.

Dacă preferaţi vacanţele mai active, găsiţi sugestii despre ce puteţi face în zona asta în articolul despre zona Vama Buzăului-Braşov.

Atenţie pentru familiile cu bebeluşi între 6 şi 12 luni

În camere nu există frigidere, noi am ţinut iaurturile şi mâncarea lui bebe pe balcon pentru că era destul de rece afară dar vara sau iarna s-ar putea să fie o problemă (să se strice sau să îngheţe). În restaurant există destule opţiuni pentru copiii de peste un an (care consumă sare) – mâncarea nu conţine adaosuri alimentare şi nu e foarte sărată.

Există supe creme, supe cu găluşte, orez, piept de pui la grătar, broccoli sub diverse forme (inclusiv un hummus cu broccoli) şi puteţi ruga să vi se pregătească griş cu lapte sau piure/orez fără sare. Sunt foarte săritori din punctul ăsta de vedere. De asemenea, există scaune de bebeluşi – cel puţin trei am văzut eu, ca să ajungă pentru toată lumea.

Băile nu au cabine de duş sau căzi, zona de duş e unită cu cea de baie, aşa că o să aveţi nevoie de o cădiţă gonflabilă (dacă bebe nu stă în picioare) sau de un preş antiderapant, dacă bebe stă deja în picioare. Noi am călătorit şi cu o cutie mare de plastic când bebe era mai mic şi îl spălam în ea, încăpea perfect.

Pensiunea are şi paturi suplimentare (şi pentru copii mari şi pentru bebeluşi) şi este singurul loc în care am mers vreodată unde am primit prosoape şi cosmetice şi pentru Eliza. În cameră a încăput foarte bine şi patul suplimentar şi pătuţul lui bebe (al nostru), nu ne-am simţit înghesuiţi.

Notă:

Am fost la pensiunea Pastel Chalet la invitaţia gazdelor şi am petrecut acolo trei zile minunate. Ne dorim să ne întoarcem pentru că am fost, cu adevărat, impresionaţi de tot ce am trăit acolo. Toate opiniile din articol sunt subiective şi sincere, fără a fi influenţate de faptul că am vizitat pensiunea în calitate de invitată.

One Reply to “Pensiunea Pastel Chalet – experienţa autentică a naturii montane”

1. Sa inteleg ca ai avut un sejur deosebit alaturi de familia ta. Ti-ai reincarcat bateriile la maximum si a meritat din plin aceasta experienta. Frumoasa relatare a povestii ! Nice !