Turist în România: Corbii de Piatră – Tărâmul Magic din Argeș

În ultima vreme am fost așa de leneșă la scris, că sunt subiecte care mai mult ca sigur se vor pierde pentru că nu mai am energie sau motivație să le scriu. Însă trebuie să fac un efort să vă povestesc despre vizita pe care am făcut-o la Corbii de Piatră, în județul Argeș, pentru că e o zonă foarte frumoasă și ofertantă turistic, pentru turiști de toate vârste, dar în special pentru familiile cu copii, care vor avea parte aici de o experiență deosebită.

Noi am ajuns la Corbi cu ocazia unuia dintre brunchurile organizate de Asociația My Secret Romania. Despre alte brunchuri la care am mai participat, am scris aici. Îmi propusesem anul acesta să ajung la cât mai multe, dar, din păcate, nu am reușit. Fiecare brunch e o experiență unică, deosebită și la fiecare descopăr locuri și mâncăruri noi.

De data aceasta, vedeta brunchului a fost ciorba de teci cu lapte, un fel de mâncare specific zonei. Este o ciorbă de fasole verde lată, dreasă cu lapte, care se servește rece. Pentru că, în Corbi, oamenii au început să-și deschidă casele pentru turiști, puteți fi siguri că veți gusta din gastronomia locală chiar la ea acasă. Dacă vreți să mergeți la Corbi și să stați în camera bună a unui localnic (preț fix 120 lei/noapte), puteți face o rezervare la Alexandru – 0727 361 166.

Tot la Alexandru puteți da comandă și de ii autentice, cusute de tanti Fica pe pânză țesută la război. Eu sper să revin în zonă să-mi iau o ie ca cea de care m-am îndrăgostit acolo, cu cusături negre și decorată cu mărgeluțe de sticlă.

Brunchul s-a desfășurat în grădina Mamei Uța, chiar lângă Mănăstirea Corbii de Piatră. Căsuța albastră este o casă muzeu, în care Mama Uța a locuit până acum câțiva ani. Curtea este spectaculoasă și găzduiește și câteva legende: ”șarpele” și ”uriașul” din peretele stâncii sau ”cristelnița” naturală în care se spune că s-ar fi botezat primii daci.

Pe lângă legende, zona este foarte importantă și din punct de vedere istoric: satul Corbi, precum și Nucșoara, din apropiere (unde se află și casa Elisabetei Rizea), au fost leagănele rezistenței anti-comuniste din munți.

La brunch am avut și fructe de pădure aduse de la Livada Bunicului, o pensiune din apropiere, unde te poți caza, dar de unde poți și să cumperi fructe sau diverse bunătăți la borcan.

Corbi este un sat de oieri, așa că brânza mi s-a părut excelentă aici. Am și cumpărat telemea și urdă, ambele foarte bune și am gustat tocană de oaie – nu a fost chiar preferata mea, pentru că nu-mi place carnea de ovine (cu excepția pastramei de berbecuț), dar cu siguranță a meritat să încerc. Dacă vreți brânză, tot cu Alexandru puteți vorbi – comanda minimă este de 4 kilograme.

Ca suvenir, Vlad și-a cumpărat o căpriță (din aia de lemn, pentru Anul Nou). Mai trebuie doar să-i facem o pelerină dintr-un preș și îl putem trimite să câștige bani 😀 Dacă vreți și voi căpriță (a fost în jur de 30 de lei), puteți comanda la 2 Micuți Artizani sau le puteți urmări pagina, mai vin la târguri și în București, sunt niște copii tare faini și talentați.

După brunch, am făcut o plimbare la Mănăstirea Corbii de Piatră, un ghid ne-a povestit istoria ei, apoi am urcat prin spatele Mănăstirii și am coborât coasta dealului ca să privim de sus spre curtea Mamei Uța.

Ca să fiu sinceră, motivul principal pentru care m-am dus la Corbi a fost ca să joc jocul Tărâmul Magic, o inițiativă dezvoltată cu fonduri europene, un joc de explorare a împrejurimilor. Jocul poate fi solicitat la primărie, este disponibil gratuit, dar vă trebuie grupuri de zece copii, deci probabil ar trebui să mergeți în gașcă sau într-o excursie cu școala. Pentru mai multe detalii puteți urmări pagina La Corbi

Alte lucruri de făcut în zonă: de participat la bâlciuri, festivaluri (Stonebird festival a fost chiar recent – am vrut să ajungem, dar nu ne încumetăm cu Vlad la cort încă), de mers la piscina Divertland din Corbi, de făcut plimbări în natură. Zona Corbi este superbă și chiar merită să mergeți acolo măcar un week-end sau s-o treceți pe listă pentru excursii și tabere, dacă v-ați săturat deja de destinațiile arhi-comerciale în care se duc acum copiii în excursii și vreți să încercați ceva nou.

2 Replies to “Turist în România: Corbii de Piatră – Tărâmul Magic din Argeș”

1. Buna,
    Noi weekend ul asta am fost la Corbii de Piatra la Stonebird-a fost foarte fain,(au cântat printre altii Timpuri Noi, Cristi Minculescu,Zob, Bucovina).Foarte buna organizarea festivalului (mu mi.a venit sa cred cat au asfaltat doar ca sa se poata ajunge cu masina si sa fie suficiente locuri de parcare).Nici noi n.am optat pentru cort desi erau foarte multi cu cortul. (A…si participanti de toate vârstele). Noi ne.am cazat in Bradetu. Zona este foarte frumoasa,este cam a cincea oară când mergem.
    Recomand cu drag tuturor!

1. Laura Frunză says: Reply

Ce fain! Si eu mi-as fi dorit sa ajungem, dar nu am reusit, poate anul viitor. Probabil tot cu cazare si noi, Vlad nu pare genul care sa stea la cort :))