Turist în jurul Bucureștiului – o zi în stațiunea Snagov

Sâmbăta trecută am profitat de faptul că se anunța o zi splendidă ca să facem o excursie în zona Snagov. Îmi doream foarte mult să văd ghiocei și, ca să nu mergem aiurea prin vreo pădure și să nu găsim, ne-am alăturat unui grup de plimbare prin pădure, organizat de Fundația Snagov.

Am plecat pe la ora 10 de acasă și la 10.45 eram deja în fața Căsuței cu Stuf, sediul Fundației Snagov. În caz că nu știați, localitatea Snagov are statut de stațiune turistică. Și chiar arată ca una, deși înțeleg că serviciile nu sunt chiar pe măsură!

Am dat o tură prin împrejurimi, pentru că aveam nevoie la toaletă, și am intrat la restaurantul Casa Vlahiia, pe care îl urmăream de ceva vreme pe Facebook. Mi-a plăcut ce am văzut, am făcut câteva poze în complex și am promis că ne întoarcem să luăm masa, după plimbare (mai bine nu o făceam!)

La 11.15 am plecat în drumeție prin Pădurea Snagov. Am fost un grup format în mare parte din familii cu copii și am mers în pas lejer, ascultând relatările ghidului.

În Pădurea Snagov există o biodiversitate foarte mare, nici nu v-ar veni să credeți câte specii de plante, animale și insecte există. Deoarece era abia începutul primăverii, nu am văzut așa de multe: o cinteză, urme de mistreți și multe insecte. Ghidul ne-a promis că în săptămânile următoare se vor putea vedea și diverși amfibieni în bălțile din pădure, plus păsări, după întoarcerea lor de la iernat.

De altfel, se pot vedea pești și amfibieni și la sediul Fundației, unde există un mic centru de cercetare deschis pentru vizite, după data de 1 aprilie. E o destinație foarte bună pentru Școala Altfel, dacă nu aveți alte idei.

După vreo oră și jumătate de mers, am ajuns și la destinația noastră: ghioceii. Erau cam mici și abia se ițeau din covorul de frunze moarte. Dacă nu am fi fost atenți, cred că i-am fi ratat. Cu ocazia asta am constatat că atunci când mergi prin pădure, trebuie să fii mereu cu capul în jos, ca să nu ratezi cele mai frumoase lucruri!

Ghidul ne-a spus că, dacă vrem să observăm ciclul naturii, ar fi bine să vizităm pădurea cam din două în două săptămâni. Mereu vor fi plante și forme de viață noi, viorele, brebenei, brândușe, mormoloci, păsări și insecte!

Noi plănuim să mai mergem, ne-a plăcut foarte mult plimbarea la Snagov! Costurile nu sunt deloc mari: donația recomandată pentru organizarea plimbării este de 5 lei de persoană! Iar dacă vă luați un sandviș în rucsac (cum am făcut și noi), nu mai trebuie să vă opriți să mâncați nicăieri (cum am făcut noi).

La întoarcere ne-am oprit la Casa Vlahiia. Plănuiam să mâncăm o ciorbă bună și să viziteze copiii ferma de animale, să ne bucurăm de o după-amiază relaxată. Din păcate, personalul se pregătea de un eveniment, așa că ne-au ignorat total. După douăzeci de minute de așteptat să ne ia cineva comanda, am plecat, destul de supărată.

Eu înțeleg că la genul acesta de restaurant lucrurile merg mai încet și, cu siguranță, nu mă aștept să am o experiență de fast-food într-un asemenea loc. Dar să stai 20 de minute și să nu primești nici măcar băuturi mi se pare cam mult. Păcat, este foarte frumos la ei, vă încurajez să mergeți măcar într-o vizită, poate nu aveți același ghinion ca noi.

Au trei cruci care le imită pe cele din Cimitirul Vesel, un muzeu de icoane, case tradiționale, un loc de joacă destul de mare, o curte întinsă și o fermă de animale. Înțeleg că oferă și plimbări cu sania/căruța și servicii de echitație.

Data viitoare când ajungem în zonă, ne propunem să vizităm și mănăstirile din apropiere (deși trebuie să recunosc că nu am auzit impresii așa bune de la turiștii care au vizitat Mănăstirea Snagov, majoritatea impresiilor fiind negative din cauza primirii neprietenoase de la mănăstire) dar poate că vom încerca. În zonă sunt trei mănăstiri: mănăstirea Vlad Țepeș (Snagov), Mănăstirea Căldărușani și Mănăstirea Țigănești.

Dacă vă decideți să mergeți la o plimbare prin pădurea Snagov:

• Purtați ghete de drumeție, înalte, e foarte mult noroi, și pregătiți-vă încălțări de schimb la mașină.
  • Dați-le copiilor pantaloni de drumeție impermeabili, mai ales dacă sunt mai mici. Eu caut de ceva vreme pentru Vlad unii la mâna a doua, dar nu am găsit deloc. Și Vlad chiar se apropie de bălți, aruncă cu pietre, s-ar și băga în ele dacă l-am lăsa. Doar că nu-l lăsăm pentru că refuză să poarte cizmele de cauciuc 😀
  • Pentru copiii mai mari, pregătiți cutii de plastic sau borcane să strângă diverse lucruri (pietricele, scoarță, mușchi, chiar puțină apă din bălți pentru a o observa acasă la microscop), lupe și binocluri.
  • Luați în rucsac apă și gustări.
  • Luați la voi saci de gunoi, dacă vă simțiți ecologiști, puteți să mai strângeți din gunoaie (din fericire, nu așa de multe)
  • Luați la voi și punguțe să strângeți din roadele naturii, în funcție de sezon. Acuși vine sezonul urzicilor și al leurdei!

4 Replies to “Turist în jurul Bucureștiului – o zi în stațiunea Snagov”

1. a fost cat pe ce sa ne intalnim, ca planificasem si noi sa venim la plimbarea cu ghiocei :)), dar a intervenit ceva.
    Am fost acum cativa ani la mrea Snagov, mi-a placut foarte mult.N-am avut parte de nici un fel de primire :), ca era cam pustiu.

1. Poate mai veniti la alta tura, Irina? Ne gandim sa mai mergem la brebenei, poate gasim si urzici atunci.

2. Bună, Laura! Au la lidl săptămâna asta pantaloni și gecute de ploaie pentru copii… Dar cred că deja știi!

1. Nu stiam, multumesc mult! Incercam sa ajungem si noi sa vedem daca mai gasim.