City break la Barcelona: tips & tricks și locuri de vizitat

Pentru că nu suntem călători așa experimentați, în general nu prea scriu despre extrem de puținele noastre călătorii în afară. Așa cum vă ziceam și în articolul despre mâncarea din Roma, suntem genul de turiști care urmează calea bătătorită, ne mai lăsăm fraieriți și de atracțiile mega-turistice/comerciale, dar explorăm destul de mult și singuri, mai ales pentru că avem talentul de a ne rătăci sau a păși pur și simplu pe o străduță doar pentru că pare interesant.

Dar pentru că uneori mă ajută și pe mine să țin minte vacanțele și pentru că, spre surprinderea mea, multă lume a comentat la pozele mele că vrea detalii despre vacanța noastră, am încercat un rezumat cu ce am făcut/văzut/experimentat acolo.

De menționat este că noi am fost fără copii, așa că am făcut maraton, probabil că dacă aveți copiii cu voi, veți vrea să treceți alte destinații pe listă, cum ar fi Acvariul, Muzeul Cosmo Caix, Grădina Zoologică etc. Dacă vreți să ieșiți din oraș, puteți încerca o vizită la mănăstirea Montserrat.

De asemenea, noi am văzut doar pe dinafară unele destinații, cum ar fi casele lui Gaudi, Muzeul Gaudi, Palatul Guell, muzeul Picasso etc. Unele aveau taxe de intrare destul de piperate și noi nu aveam buget așa de mare.

La Barcelona am plecat cu zbor Blue Air, dus luni seara – întors vineri dimineața. Așa am avut trei zile pline în care să explorăm. În prima zi am făcut vreo 21 de kilometri pe jos, în a doua 18 km și în a treia 14 😀 Asta s-a întâmplat pentru că ne-am prins în sfârșit că biletul de metrou e 2,4 EUR și nu 5 cât am crezut inițial 😀 Ne-am cazat la hotel Ibis Bogatell, aflat între două stații de metrou de pe magistrale diferite (Marina și Bogatell).

Barcelona – tips & tricks

• în Barcelona încă se poartă mască în interior și exterior, deși afară am remarcat că lumea o mai scotea.
  • cu 48 de ore înainte, trebuie să completați un formulat pe site-ul Spain Travel Health. Nu ni s-a cerut certificatul verde nicăieri în Spania, doar l-am urcat pe acest site când l-am completat.
  • vremea e schimbătoare, asigurați-vă că aveți în bagaj pelerine de ploaie (din alea simple, ca niște saci).
  • nu se dau bonuri fiscale, prețurile nu sunt afișate peste tot, în unele magazine se negociază prețul.
  • metroul de la Aeroport spre oraș (și retur) e mai scump: 5 euro și ceva, versus 2,4 euro tariful de oraș. Există și bilete de 24/48/72 de ore pe care le poți folosi pe orice mijloc de transport, nelimitat, inclusiv pe funicularul de la Montjuic, și bilete de 10 călătorii.
  • se plătește cu cardul mai peste tot, inclusiv în piață la tarabe. Foarte puține sunt cele care nu acceptă card. Puteți scoate Euro, dar am remarcat că suma minimă era 40 de Euro.
  • în Barcelona e plin de patiserii, unde puteți bea cafeaua dimineața și unde puteți mânca un sandviș cu jamon sau un produs de patiserie, au un adevărat cult pentru produsele de patiserie. Nu merită să vă luați mic dejun la hotel (noi oricum nu prea mâncăm dimineața).
  • nu comandați o bere mare! Halba are un litru 😀 Ne-am păcălit noi în prima seară și a fost și foarte scumpă. Băutura locală e cava, un spumant, care poate fi comandat la pahar (în jur de 3,5 EUR paharul) sau sticluță (în jur de 4,5 EUR). Nu am băut deloc sangria, într-adevăr e o băutură spaniolă și se găsește, dar nu e specifică zonei catalane.
  • în Barcelona se vorbește catalana mai peste tot, dar eu m-am descurcat cu spaniola, chiar dacă mai greu puțin. Se vorbește și engleza, bineînțeles, mai peste tot.
  • luați-vă baterie externă pe care s-o cărați după voi prin oraș. Noi am folosit mult Google Maps (deși ne-a dat eroare la greu, motiv pt care ne-am și rătăcit de câteva ori) și ni s-au descărcat telefoanele. Am avut cablurile de încărcare a doua zi la noi și am putut încărca la McDonalds (e unul prin zona Rambla cu multe mese cu prize).
  • eu m-am cam deshidratat, nu prea am băut apă ca să nu merg la baie. Nu prea te lasă la terase (decât dacă ești client), unele Mc-uri au intrare cu cod, nu prea există toalete publice. În principiu, ne-am descurcat, pentru că ne tot opream să mâncăm ceva, sau vizitam câteva ceva și peste tot era baie.
  • dacă vă plac suvenirurile, cei mai ieftini magneți sunt la magazinele din zona Sagrada Familia (1 euro). Pe la Rambla sunt 3 la 10 euro. Tot la magazinele din zona Sagrada găsiți și plăcuțe de ceramică cu litere, evantaie făcute artizanal în Spania și alte mărunțișuri. De la magazinul de la Sagrada Familia am luat semne de carte și vederi.

Ziua 1

Plimbare pe străduțe și vizită Sagrada Familia, plus interior. Am luat bilete pe loc, online, dar au și chioșcuri. Nu era aglomerat, dar înțeleg și că e o perioadă mai redusă dpdv turistic. Dacă vreți în interior la Sagrada, vă recomand să vă luați bilete în avans. E scump, dar merită. Mi-a plăcut enorm, m-a impresionat totul la Sagrada, nu prea mă lasă pe mine fără cuvinte multe lucruri, dar Sagrada m-a lăsat. A fost 28 EUR intrarea.

Pe pagina mea de Facebook găsiți mai multe poze de la Sagrada Familia.

Mers pe jos spre Parc Guell, vizitat parc (10 EUR intrarea). A fost frumos, mai ales pentru că mie îmi place să petrec timp în aer liber. După ce am ieșit din Parc, ne-am oprit pentru prânz la terasa Piranha (aproape de ieșirea din parc), unde am mâncat o paella destul de bună.

Poze Parc Guell

Apoi am mers pe jos spre plajă, trecând pe la Arcul de Triumf  și prin Parc de la Ciutadella. Ne-am oprit să mâncăm bunuellos de la o patiserie (gogoșele cu zahăr), să privim pensionarii jucând petanque, să admirăm statui și copaci înfloriți sau portocali, fațadele clădirilor și vitrinele magazinelor.

Poze Parc de la Ciutadella

Ziua 2

Am început a doua zi cu o nouă vizită în Parc de la Ciutadella, pe partea cu fântâna (splendidă) și vizitat sera deschisă (serele ridicate pentru Expoziția din 1888, pentru care s-a făcut un re-design total al parcului). Am luat micul dejun la Muzeul Ciocolatei, pe care l-am și vizitat (6 EUR intrarea, dar nu pot spune că m-a impresionat).

Apoi am luat-o pe jos spre piața alimentară La Bouqueria, ne-a plouat de ne-a rupt, apoi am luat-o pe La Rambla spre casa Battlo și casa Mila, un scurt popas de shopping la Uniqlo (de unde am revenit cu niște pulovere superbe din merinos extra-fin la 30 euro/bucata) și retur la Bouqueria pt cină. Am mâncat la Bar Central cele mai bune midii din viața mea 😀

Poze La Bouqueria

Apoi am vizitat Muzeul Erotic, care e chiar la ieșirea din piață, pe la Rambla (tarif 10 EUR și a meritat, a fost amuzant, o incursiune in istoria sexului, cu destul de multe informații pe care nu le știam). Am luat-o pe jos spre Fântâna și Palatul Montjuic, unde am fost dezamăgiți să aflăm că fântânile nu mai merg deocamdată (verificați pe site-ul lor înainte de a merge, se așteaptă aprobare de la Autoritățile Sanitare). Ne-am întors la cazare cu metroul. Ca atracție în zonă, ar fi și funicularul de la Montjuic.

Ziua 3

Plimbare prin zona Sagrada pentru cumpărături de suveniruri, am stat și am dârdâit puțin pe plajă în zona Barcelonetta, apoi am luat-o pe jos spre statuia lui Columb, am traversat la Rambla, ne-am oprit din nou La Bouqueria pentru masă (am mâncat iar midii și creveți), apoi am mers pe jos prin cartierul Gotic (unde am văzut Catedrala), unde m-am bucurat de un târg de antichități.

Poze alte clădiri și atracții Barcelona

Poze mâncare Barcelona

6 Replies to “City break la Barcelona: tips & tricks și locuri de vizitat”

1. Scintei Adina says: Reply

Deja mi s-a făcut dor…. Îți recomand și alte orașe din Spania, nu mai zic Alhambra,, dar e drept ca nu au toate aeroport și ar fi mai complicat (noi acum cautam mașină de închiriat și dacă înainte era mai ieftină decât închirierea scaunului de copil, acum am un soc când am văzut preturile). Foarte util articolul și la cât mai multe călătorii. Noi nu putem pleca fără copii, de unde și mulți bani cheltuiți. Dar măcar ma lasă la McDonald’s fără sa cumpăr de la ei, la baie. Când văd copii, dau codul. Sau cel puțin în Londra era așa.

1. Laura Frunză says: Reply

E pe lista mea si Alhambra, dar mai incetisor asa, deja ne-am dat bugetul peste cap aici :)) Mai muncim, mai strangem bani, mai mergem si cu copiii. Pe rand, asa!

1. Scintei Adina says: Reply

Ei, da, pe rând, normal 😊. Biletele de avion în Spania mereu sunt mai scumpe față de alte destinații. Eu am avantajul ca părinții mei locuiesc în Spania de când am terminat liceul și fiecare vacanță din timpul facultății am făcut-o în Spania pentru că eram singura în România. Asa am reușit să văd aproape toată coasta Spaniei de la nord la sud, în timp.

2. Am fost si eu de 2 ori in Barcelona. Nu m-am gandit pana acum sa impart treaba cu mancarea si cazarea, dar e bine de stiut.
    Eu, in anii pandemiei, am incercat sa evit tarile/ orasele in care se cere masca in exterior. Mi-e un pic greu să ma desfasor o zi intreaga “alergand” cu masca.

3. Valerica Oprisanu says: Reply

E o bucurie sa mergi intr-un astfel de oras. Ma bucur pentru voi. E bine de stiut pe unde sa mananci, ce sa vizitezi. Articolele tale sunt mereu foarte utile.