Garderoba capsulă de vacanță – destinația: litoral!

Am fost recent în vacanță la mare și mi-am luat cu mine un troller plin de haine din care am purtat cam un sfert. Și m-am gândit eu așa: Doamne, de ce-oi fi cărat atâtea haine când oricum cea mai mare parte din timp tot în costum de baie o petrec?

Așa că am frunzărit pozele din vacanță, am selectat câteva dintre ele și am decis să vă arăt care au fost piesele care mi-au fost cel mai utile în aproape două săptămâni de vacanță la mare.

Rochii & cămăși albe

Am pus în bagaj o rochie albă lungă, o cămașă albă și un fel de bluză sau ce-o fi fost dintr-un material subțire, de purtat peste costumul de baie.

A fost o adevărată aventură să găsesc o rochie albă pe placul meu: fără dantele, părți croșetate, broderie spartă, panglici și decupaje. Port rochiile albe la mare ca să mă acopăr, nu să mă bronzez cu model macrame. Voiam musai să aibă decolteu, un pic de mânecă (exclus bretele pentru că mă prăjesc pe umeri) și să fie lungă și lejeră.

După muuuuulte căutări prin magazine și pe site-uri, am găsit-o pe Bonprix. Nu e perfectă (aș fi preferat decolteu în V, nu-mi place decolteul pătrat) și s-a mai și pătat de loțiune solară, deci nu știu dacă apucă anul viitor, dar pentru anul ăsta a fost ce am avut nevoie și am purtat-o de multe ori.

La plimbare seara pe malul mării

La o plimbare cu vaporul

Într-o vizită la Mănăstire.

Cămașa albă am luat-o dintr-un sertar unde aveam lucruri de dat 😀 E din poplin și am început să am oroare de poplin, e bățos și se șifonează și era și cam lungă, nu mă încânta deloc s-o port în restul timpului. La mare s-a dovedit perfectă peste tankini și am luat-o în plimbările prin sătucurile turistice de pe insulă. În poze am pe dedesubt un tankini foarte mișto, mai larg în talie, să acopere burtica 😀

Bluza e dintr-un material oarecum asemănător cu pânza topită, are o croială cam ciudată dacă încerci s-o legi în față, dar e piesa pe care am purtat-o cel mai mult. La fel, s-a pătat foarte tare de la loțiunea cu SPF și deși am încercat s-o curăț cu nu știu ce produs minune de la Dr Beckmann, mai rău a făcut (voi ați încercat cumva cu clor? funcționează?). Aceeași bluză e și în poza de mai sus, cu rochia albă, pe vapor.

Am purtat-o și peste tankini și peste costumul de o piesă și chiar și peste rochia albă lungă și cel mai bine a mers cu pantaloni scurți. Am luat-o de la Pull & Bear și sincer a fost cam scumpă pentru scopul ei (vreo 130 lei).

Un caftan de plajă colorat

Probabil că ideale pentru plajă sunt caftanele colorate, pentru că nu se pătează de la loțiunea solară (sau dacă se pătează, nu se vede 😀 ). În plus, dacă ai înclinație, ca mine, pentru monocromie, imprimeul exotic adaugă o pată de culoare binevenită. În poza de mai jos, tot costumul de baie servește și drept top (un costum de baie negru dintr-o piesă).

Eu l-am luat pe ăsta mai demult de pe Factcool și tot am încercat să scap de el, pentru că avea mânecile stil kimono (largi și pătrățoase) și canafi la poale. Până la urmă, am renunțat la canafi, l-am scurtat și am modificat mânecile, și a fost perfect, chiar l-am purtat mult.

O rochie cu mânecă lungă

Unde am fost noi nu era răcoare seara, dar o rochie cu mânecă lungă a fost binevenită, mai ales contra țânțarilor 😀 Am luat-o la plimbare seara prin sătuc și pe faleză și m-am simțit foarte comod în ea.

Tankini

Eu sunt adepta costumului de baie tip tankini, adică format din maiou/bluză și slip, pentru că maioul poate servi și drept top și astfel eviți nevoia de a mai pune în bagaj tricouri sau bluze extra. Eu am un tankini de la Bonprix (se vede în poză maioul cu negru și portocaliu) și unul luat din Bulgaria anul trecut (cel cu floricele mărunte albastre).

Am vrut să-mi iau și din Grecia unul anul ăsta, dar nu am găsit ce am vrut, așa că între timp am dat comandă pe Factcool pentru unele din două piese, cu slip cu talie înaltă, pe care le pregătesc deja de retur 😀 Slipul cu talie înaltă e o idee bună doar în teorie 😀

Pantaloni scurți

Eu nu port pantaloni scurți pe stradă și, cu toate astea, o pereche de pantaloni scurți de blugi, cu danteluță, au fost cei mai buni prieteni ai mei în vacanță. Apar în trei dintre pozele din acest articol, pentru că pur și simplu erau ușor de luat peste slip și se potriveau și la plajă și la plimbări. Sunt dintr-o promoție mai veche (anul trecut sau acum doi ani) de la Lidl.

O pălărie de pai

Toate pozele vor fi mai frumoase cu o pălărie de pai drăguță și, în plus, îți va proteja scalpul, părul și o parte din ten. Arsurile solare ale scalpului sunt o chestie reală, nu riști doar insolație! Eu am avut una luată de la Sinsay la un preț destul de modic (25 lei, parcă). Eu prefer pălăriile de pai cu boruri mai mici, nu-mi plac borurile mari și nici pălăriile fără bor la spate care mă fac să arăt ca Anne de la Green Gables 😀

Ochelari de soare

Sunt obsedată de ochelari de soare pentru că eu sunt fotofobă și mai sunt și operată la ochi. Eliza mereu mă întreabă de ce port ochelari de soare așa mari și îi răspund că nu-i port ca să arăt cool sau la modă, ci pentru că trebuie să-mi protejez sănătatea ochilor. Alegeți mereu ochelari cu lentile polarizate, de bună calitate. Moda nu prea are ce căuta când vine vorba de sănătatea ochilor, iar niște ochelari de soare de proastă calitate vă pot chiar dăuna.

2 Replies to “Garderoba capsulă de vacanță – destinația: litoral!”

1. Cum spui și tu Laura, de cele mai multe ori luam o mulțime de haine pe care ajungem sa nu le purtam,plus munca pe care o depunem înainte cu spălatul, calcatul.
    Eu de câțiva ani am învățat sa îmi fac tinuta pe zile. Asa ca iau 2 cămăși, 2 tricouri, 2 rochii și 2 perechi de pantaloni scurți. Le combin între ele și îmi ajung pentru 10 zile. Mai am 3 costume de baie și 2 schimburi pentru plaja, gen 2 rochițe. Pe lângă acestea iau o pereche de blugi, o geaca de ploaie care se strânge într-un buzunar. Îmi încap într-un troler mediu, deoarece restul e plin cu cosmetice, prosoape dacă nu merg la 5 stele, și încă 2 perechi de încălțari, adica papuci și tenesi. Mi-a luat însă ceva pana am învățat. Asta după ce vedeam cum își face soțul meu bagajul. El ar putea merge cu un rucsac. 😀

1. Laura Frunză says: Reply

Ei, barbatii nu sunt chiar un model de facut bagaje :)))) Ei indeasa doua tricouri si o pereche de pantaloni scurti si gata bagajul :)) Noi tre sa avem si haine de plaja si de plimbare si de facut poze si de restaurant si tot asa 😀