Turist în România – târguri de Crăciun și ceva pe lângă

În mini-vacanța de 1 decembrie, mi-a venit mie ideea (”creață”, de altfel) să plecăm într-un circuit pe la târguri de Crăciun, ocazie cu care s-o vizităm și pe soacra mea. Am decis, prin urmare, să plecăm spre sud-vestul țării și să trecem un pic și pe la vecinii sârbi.

În România urma să stăm la soacra mea, iar la Belgrad am rezervat o cazare și am întrebat (după ce nu m-a lămurit 100% internetul) dacă va fi deschis târgul de Crăciun până atunci. Ni s-a confirmat că da.

Mi-am făcut bagajele, am pus în ele ținuta mea specială de târguri: o geacă roșie de la Bonprix, o beretă roșie și niște ghete negre, noi, plus câteva accesorii pe care nu le-am mai folosit.

Geaca roșie a fost cea mai bună alegere pentru iarna asta, arată absolut minunat în poze, o să vedeți, practic nu ai cum să nu faci poze splendide cu o haină roșie pe tine 😀 E drept că are un fermoar care se închide greu (scrie și pe site chestia asta, la comentarii), dar e călduroasă pentru o geacă non-tehnică și pe spate are un imprimeu cu un fulg mare de zăpadă.

Între timp, au apărut unele geci și paltoane și mai frumoase decât a mea pe site-ul Bonprix și parcă mi-ar fi plăcut una mai cambrată, asta e largă pe talie (numai bună dacă mănânci mici la târgul de Crăciun 😀 ) și simt nevoia să îi pun o curea.

TÂRGUL DE CRĂCIUN DE LA CRAIOVA

Am plecat pe 30 noiembrie spre Craiova, propunându-ne să ajungem acolo cam pe la ora la care se îngână ziua cu noaptea, ca să vedem târgul și pe zi și pe întuneric. Auzisem că luminițele ar fi spectaculoase și doar nu era să le ratăm chiar din prima zi.

În Craiova, târgul este împărțit în mai multe segmente, am trecut de zona cu tiribombe și ne-am dus direct la zona din fața Consiliului Județean, unde e amplasat un brad enorm, sunt căsuțe, e un patinoar și un ”cort” de luminițe.

Bradul este superb și este cel mai frumos din tot ce am văzut eu până acum la târguri. Îmi place că te poți apropia de el să faci poze spectaculoase cu el ca fundal, atât pe lumină cât și pe întuneric.

Copiii au vrut la patinoar, așa că am făcut câteva poze și apoi am intrat la patinoar. Accesul costă 20 lei (cu patinele tale) și 25 lei (cu patine închiriate). Vinul fiert e 10 lei (am notat cât costă vinul peste tot, ca un fel de etalon 😀 )

Când s-au aprins luminile, aproape s-au auzit un ”awwwww” din mulțime pentru că sunt, cu adevărat, impresionante. Înțeleg că decorațiunile luminoase sunt toate opera firmei Flash Lighting Services, care a decorat anul acesta mai multe târguri de Crăciun din țară, considerate a fi spectaculoase: Brașov, Alba Iulia, Craiova, Sibiu, Făgăraș, Sf Gheorghe, Galați, Iași, Tulcea, iar la West Side Christmas din București s-au ocupat de montaj.

La Craiova, Flash Lighting Services a folosit peste un milion de beculețe! Echipa Flash a fost implicată în partea de concept a târgului de Crăciun, echipa fiind formată dintr-un designer principal și doi secundari, iar 40 de oameni s-au ocupat de instalarea propriu-zisă a tuturor sistemelor luminoase.

TÂRGUL DE CRĂCIUN DE LA DROBETA TURNU SEVERIN

Pe 1 decembrie, trebuia să ajungem în altă parte, dar soarta ne-a fost potrivnică, așa că ne-am petrecut ziua în Severin și ne-a plăcut foarte mult. În Severin sunt două zone decorate: pe lângă Palatul Culturii Teodor Costescu și în zona pietonală Crișan. Mi-a plăcut la Severin faptul că aveau și dioramă cu Scena Nașterii Domnului, apreciez suplimentar când, la târguri, există și ceva care să ne amintească de adevărata semnificație a Crăciunului.

Când am fost noi, cele din zona cu fântâna cinetică nu erau aprinse încă, dar erau frumoase și ziua. La târgul cu căsuțe, patinoar și scenă, ne-am bucurat de brad, de lumini și, mai ales, de patinoar, unde accesul este 5 lei fără patine și 6 lei cu patine și este și acoperit.

BELGRAD

Pe 2 decembrie am plecat spre Belgrad, unde am descoperit, cu stupoare, că nu au niciun târg de Crăciun. Nici măcar luminițe nu aveau. Ne-am cazat la un boatel (boat hotel), adică o clădire micuță construită pe Dunăre, unde nu puteai ajunge cu mașina și unde a fost gălăgie din cauza meciului cu Serbia de la Cupa Națională. Dar priveliștea peste Dunăre a fost frumoasă, trebuie să recunosc.

Pe drum am vizitat și Cetatea Golubac, de pe malul Dunării, o cetate cu o istorie foarte interesantă și care ar trebui să ne reamintească veșnic ce poate face orgoliul din oameni.

Pe 3 decembrie, am vizitat Grădina Zoologică și un pic din Cetatea Belgrad, apoi am plecat spre Novi Sad (unde nu era deschis târgul lor mare de Crăciun din parc, doar unul micuț în Centrul Vechi) și apoi direct la Timișoara ne-am mai oprit. În pozele de mai jos, suntem în Cetatea Belgrad, cu vedere spre locul în care râul Sava se unește cu fluviul Dunărea.

TÂRGUL DE CRĂCIUN DE LA TIMIȘOARA

Am ajuns la Timișoara pe întuneric și nici nu puteam sta mult pentru că trebuia să plecăm mai departe, dar ne-a plăcut foarte tare, în ciuda faptului că acesta a fost cel mai aglomerat dintre toate, îmi era și frică să nu pierd copiii.

Târgul are Roată, căsuțe, o mulțime de decorațiuni luminoase, acces la toalete publice gratuite și curate (și nu ecologice) și câteva zone de făcut poze unde scrie Timișoara pe decorațiuni. Asta mi s-a părut grozav, să faci din târg un brand și să se vadă clar unde sunt făcute pozele, atunci când oamenii le postează.

Puncte bonus și pentru faptul că aveau dioramă cu Nașterea Domnului (și puncte în minus pentru oamenii care nu știu să aștepte la rând să facă poze!)

Am asistat și la un concert de pian, susținut de câțiva oameni acolo în piață, aveau și scenă pentru concerte, vinul fiert tot 10 lei și cozile cele mai mari tot la kurtos.

Cam astea au fost târgurile vizitate de noi în afara capitalei, pentru cele din București, revin curând cu un nou articol!

One Reply to “Turist în România – târguri de Crăciun și ceva pe lângă”