Turist în România – prânz la 100 m înălțime pe malul Dunării

Deși am rău de înălțime, nu mă dau niciodată în lături când vine vorba să încerc ceva nou. De-a lungul timpului, am încercat să-mi confrunt frica de înălțime și am luat cina la înălțime (conceptul dinner in the sky, la 50 m înălțime, în aer liber – am povestit aici cum a fost), am zburat cu avionul peste Cazanele Dunării (am povestit aici) și am urcat în toate turnurile de prin orașele în care am ajuns.

În turnuri cu restaurante am mai fost la Bratislava (turnul UFO, 95m, vedere spre Dunăre) și Donauturm în Viena (252m), tot cu vedere la Dunăre. Păi și dacă am fost în cele două turnuri, cum să ratez eu și turnul din România care dă tot spre Dunăre – Turnul de televiziune cu restaurantul Perla Dunării.

De la stânga la dreapta: Donauturm Viena, Perla Dunării Galați, UFO Tower Budapesta.

Pentru a ajunge la Galați, am făcut un ocol în drumul București – Iași, dar ne-am propus ca, pe viitor, să mergem special ca să vizităm orașul Galați și să mai vedem și alte obiective, nu doar restaurantul din turnul de televiziune.

Am făcut rezervare în avans, deși eram într-o zi a săptămânii pe la prânz și nu e tocmai un restaurant de tipul walk-in, adică să te duci pur și simplu să mănânci acolo. Dar probabil că în weekend e destul de aglomerat și ar fi ideal să faceți o rezervare. În timpul săptămânii, restaurantul deschide la ora 15.00 (informații valabile la momentul vizitei noastre, august 2023).

Pentru a ajunge sus, se urcă cu liftul și există o taxă de vizitare, indiferent că mâncați acolo sau nu. Taxa este afișată și jos și este diferențiată pentru vizitatori sau consumatori (5 lei consumatori, 10 lei vizitatori, inclusiv copii). Noi am regăsit taxa pe nota de plată de la restaurant.

Mâncarea nu va intra prea curând în ghidul Michelin, dar a fost decentă. Nu am regretat nicio secundă că am oprit acolo, oricum noi ne-am dus pentru priveliște și pentru experiență.

E ceva aparte în a mânca sau a bea ceva la înălțime și chiar mi-am imaginat cum s-ar vedea noaptea. Fiind cu vedere la Dunăre, nu știu dacă sunt lumini care să evidențieze priveliștea (poate ne lămurește vreun gălățean).

O să revin curând și cu o sugestie unde puteți mânca la înălțime în Iași, dacă vă face plăcere acest tip de experiență culinară cu priveliște de sus.