Our crazy Eurotrip 2022 – cu copiii la Budapesta

Am scris deja, în linii mari, cum a fost călătoria noastră cu mașina prin trei capitale europene și la Legoland, iar articolul-cadru îl găsiți aici. Despre Budapesta o să scriu doar din perspectiva a ceea ce am făcut noi în cele două zile petrecute acolo. Dacă aveți nevoie de mai multe detalii, găsiți pe multe bloguri, în special dacă mergeți cu copii mai mici.

Noi am mers cu ocazia zilei de 1 iunie și atunci am încercat să găsim activități care să fie pe placul ambilor copii, mai ales având în vedere diferența mare de vârstă între ei.

Dacă plecați din București, o să faceți cam zece ore și jumătate cu tot cu timpul de așteptare la Vamă. Prețurile pe care le pun sunt în lei, transformate de banca mea la un curs valutar cam nesimțit (am plătit cu cardul aproape peste tot), deci e posibil ca prețurile reale să fie o idee mai micuțe. Ideal ar fi să schimbați forinți să aveți sau să scoateți de la bancomat, dacă aveți Revolut.

Ziua 1

Am ajuns în Budapesta la 15.30 și ne-am dus direct la cazare. Am ales un studio central, în ideea de a merge cât mai mult pe jos și mai puțin cu transportul în comun (pe care nu l-am folosit deloc până la urmă). Se cheamă Standard Apartment by Hi5 – Anker 1 și este aproximativ vizavi de parcul cu roata mare din Budapesta, deci foarte central, iar prețul a fost mai mic decât am dat în Brașov pe o cazare similară: 783 lei pentru două nopți. Însă se găsesc și cazări mult mai ieftine, dar mai la periferie.

Studioul are două paturi (un matrimonial și încă unul mai mic), o chicinetă și două băi (una cu toaletă și chiuvetă și alta cu duș). Este destul de micuț, situat la etajul patru al unui imobil vechi, foarte înalt (în sensul că mă lua amețeala când traversam balconul din curtea interioară ca să ajungem la intrare). Pentru nevoile noastre a fost ok. Cam așa arăta curtea interioară:

Și așa arăta studioul (nu am reușit să scap de Vlad să fac o poză, voia mereu să apară și el 😀 )

În prima zi, am mers să mâncăm ceva, pentru că eram sătui de sendvișuri și am ales un restaurant din cartierul Evreiesc (cu murale frumoase pe ziduri) care se numește Mazel Tov.

Acest restaurant este de tipul ”ruin bar”, dar un pic mai elegant. ”Ruin bar” înseamnă bar/bistro amenajat pe/în ruinele unor case vechi, care nu pot fi dărâmate încă. E destul de hipsteresc conceptul, dar frumos și mi se pare uimitor cum noi dăm foc ruinelor ca să scăpăm de ele și ei le pun în valoare în felul acesta. Ca idee, asta e intrarea la Mazel Tov, dar înăuntru e superb decorat, cu verdeață și cu lumini.

La Mazel Tov nu prea se intră decât cu rezervare, pentru că e foarte cunoscut, dar noi am avut o baftă fantastică și am prins o masă liberă ducându-ne direct acolo. Mâncarea a fost excelentă, cu specific mediteranean, iar nota de plată a fost 262 lei (dar ne-am cam lăfăit un pic).

O să vedeți că notele de plată la restaurante au fost destul de măricele și nici măcar nu am încercat ceva tradițional (era excursia copiilor de 1 iunie și am zis că facem ce doresc ei, în principiu). Dar se poate mânca și pizza de la patiseriile stradale și, desigur, există și lanțurile de fast food.

Am lăsat mașina parcată în cartierul evreiesc, pe locuri de parcare plătite (după 8 seara și în week-end/sărbători legale, parcarea e gratuită).

După Mazel Tov, am luat-o pe străduțe spre Catedrala Sf Ștefan, am admirat clădirile superbe, străduțele care îți dezvăluiau ceva nou la fiecare colț și multitudinea de statui interesante. De la Catedrală am luat-o spre Dunăre, de unde urma să plecăm într-o croazieră.

Croaziera la apus pe Dunăre nu a fost inițial în plan, pentru că rezervaserăm deja bilete la autobuzul-amfibie. Însă am rezervat pe loc, pe un site și nu ne-a părut rău deloc. A fost o plimbare superbă pe un vapor mare, cu o băutură la întâmpinare, cu muzică live pe fiecare etaj. A costat 245 lei pentru 4 persoane.

Croaziera merită pentru că veți vedea multe dintre clădirile iconice ale orașului, de ambele părți ale Dunării, și pentru că apusul peste Dunăre este foarte frumos.

După croazieră, ne-am întors pe jos la cazare. Am realizat în clipa aia cât de util a fost să avem o cazare relativ aproape, pentru că eram rupți de oboseală și, când am văzut că Google Maps arată 15 minute de mers pe jos de la Dunăre la cazare, am răsuflat ușurați.

Ziua 2

Ne-am trezit dis de dimineață și am plecat spre The Magic Budapest, un restaurant cu tematică Harry Potter, situat în imediata apropiere a cazării. Am traversat o zonă de bistrouri și restaurante, unde se desfășura un târg de artizanat și, cu ocazia asta, am descoperit că există un restaurant Jamie Oliver în Budapesta.

La The Magic, Copiii au fost extrem de încântați de decoruri și de ”cazanul cu vrăji” (gheață carbonică) care se aduce cu băuturile. Dezamăgirea lor a fost că n-a primit fiecare câte un cazan la băutură, ci s-a adus doar unul la masă.

Pentru The Magic am făcut rezervare cu vreo două luni înainte pentru că în interior e foarte aglomerat. Pe terasă cred că se găsesc locuri, dar nici nu e așa spectaculos. Nota de plată a fost 163 de lei pentru patru porții de mâncare și băuturi. Pe TikTok am un video cu mai multe imagini din interior.

După aceea, am luat-o frumușel pe jos spre Insula Margit, un parc natural foarte mare, unde se pot face tot felul de activități. Până la insulă veți merge pe malul Dunării și veți vedea Parlamentul și alte clădiri istorice mai îndeaproape.

Am petrecut câteva ore foarte frumoase pe Insula Margit. Am ascultat muzica de la fântâni (au fântâni muzicale similare cu cele din București doar că au spectacole diferite cam din oră în oră), ne-am dat cu bicicletele de familie și copiii au sărit la trambuline.

Nu ne-au ajuns cele câteva ore, mie mi-a părut rău că n-am putut admira pe îndelete grădina de trandafiri și sunt zone unde nici nu cred că am ajuns, așa că recomand să vă alocați o zi întreagă pentru Insula Margit.

După vizita pe insulă, am plecat în viteză spre următoarea noastră atracție: o plimbare cu autobuzul-amfibie Riverride. Acest autobuz merge și pe uscat și pe apă și este una dintre principalele atracții din Budapesta. Biletele pentru noi patru au costat 342 de lei.

Experiența constă într-un tur ghidat (ghid audio, cu căști, în limba română) pe lângă câteva dintre atracțiile de pe uscat ale orașului, apoi autobuzul face Splash! și aterizează în Dunăre (glumesc, nu sare de pe pod, are o intrare specială, la același nivel). Copiii au fost mega încântați de ”autobuzul magic”, iar Vlad a ascultat cu mare atenție (pentru un copil de 5 ani!) informațiile despre istoria orașului prezentate în ghidul audio.

Trebuie să menționez Serviciul Clienți de la Riverride, pentru că eu am luat biletele cu o dată greșită inițial (le-am luat cu ceva timp înainte) și cineva de la ei de la Customer Support m-a ajutat să schimb data, fără nicio problemă.

După ce s-a terminat plimbarea, ne era cam foame și ne-am tot învârtit să găsim un loc unde să mâncăm, dar până la urmă am nimerit înapoi la noi în cartier la restaurantul Jamie Oliver, unde am băut cea mai bună Margarita 😀 Experiența a fost una tare plăcută, interiorul e decorat frumos, iar chelnerii sunt foarte amabili. Nota de plată pentru patru persoane cu mâncare și băuturi a fost 302 lei.

Am plecat apoi spre cazare, ne-am uitat un pic cu jind la Roata panoramică, dar am decis să sărim peste experiența asta și ne-am retras la culcare.

În ziua următoare am plecat spre următoarea noastră destinație: Bratislava, despre care am povestit puțin în articolul-cadru și căreia nu-i voi dedica articol separat. După Bratislava am plecat spre Leipheim (aproape de Legoland), unde am ajuns pe la 9 seara.

Budapesta mi s-a părut un oraș superb, m-am îndrăgostit de el și îmi doresc să revin să mai vizităm și alte zone (de exemplu, noi am rămas pe partea Pesta a râului, nu am trecut în partea Buda) și să bifăm și alte experiențe (dintre care Muzeul Feroviar al Copiilor e una dintre recomandările principale pentru copii).

Pe TikTok am mai multe video-uri legate de experiențele noastre din Budapesta, cu multe imagini cu mâncare, din oraș și de la distracții. Mă găsiți cu numele laurafrunza1 (nu pot să dau link direct). Mă puteți urmări și acolo pentru că, din lipsă de timp, am început să fac mai mult conținut video – e mai explicit, mai rapid de postat și acolo ajunge la mai multă lume decât pe blog.

Pe Facebook găsiți mai multe poze cu hashtagul #ourcrazyeurotrip2022

One Reply to “Our crazy Eurotrip 2022 – cu copiii la Budapesta”

1. Recunosc că mi-ai făcut poftă de Budapesta și cred că Evei i-ar plăcea maxim în restaurantul HP style.
    Mulțumim de tricks and tips!