Turist în Europa – 5 zile la Paris în cea mai frumoasă lună din an

Mi-am dorit dintotdeauna să ajung la Paris. N-am reușit niciodată din varii motive și ghinioane pe care nu le mai enumăr aici, că n-are rost să rămână scrise. Visul mi s-a împlinit, în sfârșit, în decembrie anul trecut, când am fost într-o vacanță de câteva zile la Paris chiar în luna decembrie, când tot orașul era decorat de sărbătoare.

Programul nostru a fost lejer și haotic, nu am stat să trasăm cu compasul pe hartă obiectivele și să le bifăm cât mai organizat. Ne-am lăfăit cu abonamente zilnice la metrou (parcă 8 EUR/persoană) și ne-am plimbat pe unde am avut chef sau pe unde ni s-a năzărit, cu puține lucruri stabilite clar. O să vă redau în cele ce urmează programul nostru, noroc că mi l-am scris în Notițe pe telefon de atunci, că altfel uitam tot ce am făcut.

Câte un singur regret am avut fiecare: soțul că n-a vizitat destule Biserici și eu că n-am mâncat destule dulciuri 😀 😀 😀

Transport

Am zburat cu RyanAir până la aeroportul Beauvais, de unde am luat un autocar până în Paris. Autocarul te lasă la stația de metrou Porte Maillot, de unde te poți duce unde vrei. Face în jur de o oră și un sfert, în funcție de trafic, iar biletele se pot lua direct din autogară de acolo. Autobuzele sunt programate în funcție de cursele care aterizează pe Beauvais, deci nu trebuie să vă faceți probleme cu privire la orar. Biletul costă 17 EUR/persoană.

Cazare

Noi ne-am cazat la Hotel Ibis Paris Bastille Faubourg Saint Antoine, foarte bine amplasat, am mers și pe jos de acolo în diferite direcții. În ultima seară ne-am mutat la hotel Ibis budget Beauvais, la 10 min de mers pe jos de aeroport, pentru că zborul era foarte devreme și nu am fi avut cu ce ajunge la aeroport.

Ziua 1

Am ajuns la hotel și ne-am cazat în jur de 12 (acceptă și early check-in dacă au cameră disponibilă), apoi am plecat pe jos spre Bastillia, târgul de Crăciun de la Hotel de Ville (primărie) și am admirat vitrinele de la Galeriile Marais (magazin de lux). Prima oară, evident, am intrat într-o patiserie și mi-am făcut de cap cu un croissant, un Paris Brest (una dintre prăjiturile mele preferate) și o prăjitură-macaron cu zmeură, toate DE-LI-CIOA-SE!

Apoi ne-am plimbat pe la târgul de Crăciun și prin zonă:

Am mers pe jos spre Notre Dame, apoi am luat metroul spre Turnul Eiffel (am decis, până la urmă, să nu urcăm sus și nici până la Trocadero (clasicul punct de belvedere pentru turn), unde era foarte aglomerat, ci ne-am plimbat pe malul Senei și am găsit locuri din care se puteau face poze foarte frumoase.

Spre seară am trecut pe la târgul de Crăciun de la Tuilleries unde am și mâncat și de unde am văzut și Turnul Eiffel noaptea și ne-am întors la hotel.

Din start ne-am propus nu doar să bifăm chestii, ci și să ne bucurăm de experiențe, așa că ne-am oprit pentru croissante, pentru prăjituri, pentru vin fiert, am făcut poze și am admirat împrejurimile.

Ziua 2

A doua zi a fost duminică și, pentru că era prima duminică din lună, multe muzee din Paris erau gratuite. Puteai vizita inclusiv Luvru sau Orsay gratuit dacă îți rezervai din timp, ceea ce noi n-am făcut, așa că am vizitat doar Muzeul Rodin și Muzeul Picasso fără să plătim bilet.

Ne-am oprit la prânz la un restaurant (Bar du Marche des Blancs Manteaux) unde am testat supa lor de ceapă și un meniul zilei la un preț decent (15 EUR), apoi am plecat spre Sacre Coeur, unde am urcat pe jos fiindcă ne-a încurcat Google Maps și n-am găsit locul de unde pleacă funicularul. La funicular aveți acces cu abonamentul zilnic de la metrou, așa că eu am profitat și m-am plimbat și cu funicularul pentru că îmi doream de mult să fac asta.

La Sacre Coeur am intrat înăuntru, mi s-a părut frumos, aveau și activități pentru copii și o scenă a Nașterii Domnului unde oamenii lăsau bilețele cu dorințe. Am urcat apoi în turnul de la Sacre Coeur ca să vedem Parisul de sus, a fost foarte frumos (un preț care mi s-a părut modic față de alte intrări, sincer nu mai rețin cât).

Apoi am coborât și am urcat iar cu funicularul și am luat-o la pas prin Montmartre, am savurat castane coapte și vin fiert la târgul de Crăciun de la Sacre Coeur și am mers mai departe pe jos spre Moulin Rouge, Place Pigalle și ne-am întors la târgul de Crăciun de la Tuillleries (pe care l-am vizitat cel mai des).

Ziua 3

Am început ziua 3 cu demi-pasarela de sticlă de la Galeriile Lafayette, unde aveam programare. Magazinul este absolut splendid, nu mi-am permis să-mi cumpăr nimic din el, dar m-am uitat cu jind la multe 😀 De asemenea, de sus de pe terasă, puteți vedea și o priveliște a Parisului și vă puteți fotografia cu literele Paris Je T’Aime.

Apoi aveam programare la Luvru (bilete cumpărate online cu câteva zile înainte, cu programare pe zi/oră) și am petrecut aproape toată ziua acolo, vizitând colecțiile lor.

Spre seară am ajuns la târgul de Crăciun de la Defense (unde ne-am pozat la cabina foto și am mâncat fondue la un restaurant din cadrul târgului).

La Defense este o zonă corporatistă, e plină de clădiri de birouri, mai și ploua, așa că târgul n-a fost deloc aglomerat. A fost singurul unde am putut să mă uit în voie la tarabe și să-mi fac poze și singurul de unde am cumpărat ceva, în rest ori nu m-a impresionat nimic, ori nu te puteai apropia de preț ca turist low-budget 😀

Apoi am plecat spre Arcul de Triumf (pe care l-am văzut doar de la distanță) și ne-am plimbat pe Champs Elysee.

Ziua 4

Ne-am dus să vedem o mică piață din zonă (Marche D’Aligre) și am luat un mic dejun foarte bun la un restaurant de cartier din apropiere (Le Chat Bossu).

Apoi am fost la magazinul Samaritaine (tot așa, magazin de lux, și ne-am pozat la cabina lor foto gratuită), am vizitat Muzeul Parfumului Fragonard (intrare liberă, mi s-a părut super drăguț – neapărat să accesați ghidul audio pe telefon).

Apoi am luat o ciocolată caldă cu frișcă de la unul dintre magazinele Lindt și am văzut curcubeul peste turnul St Jacques în timp ce mergeam pe jos spre librăria Shakespeare and Company (o librărie faimoasă, dar era aglomerată, n-am intrat înăuntru).

Am oprit la o patiserie și m-am lăfăit cu diverse (efectiv nu puteai să intri în vreo boulagerie să cumperi doar o singură chestie), am luat la pas malul Senei cu faimoșii bouquinists de Paris (anticari) și am ajuns la fix să ne urcăm, spontan, într-o croazieră pe Sena.

Am plecat în croazieră de la Pont Neuf cu compania Vedettes du Pont Neuf, a fost o alegere foarte bună, am avut un ghid simpatic care ne-a povestit o grămadă de curiozități despre clădirile pe lângă care treceam. Nu mai țin minte cât a costat, dar pe site-ul lor scrie 13 EUR, deci probabil așa a fost. Mi-a plăcut să aflu despre clădirea al cărei acoperiș a inspirat dopul de la Chanel No 5, despre restaurantul care a inspiratul desenul animat Ratatouille sau despre Podul Marie care îți îndeplinește o dorință, dacă treci pe sub el, îți pui dorința în gând și săruți persoana de lângă tine 😀

Spre seară aveam rezervare la restaurant ca să mâncăm „cel mai bun boeuf bourgoignon” din Paris (probabil că din categoria accesibil 😀 ) la un restaurant care se cheamă Au Bourgoignon de Marais, și unde chiar a fost un boeuf bourgoignon absolut delicios, în viața mea n-am mâncat vită gătită atât de bine. Soțul și-a luat ceva cu pui, nu mai știu cum se chema și chiar și vinul casei, la carafă a fost foarte bun.

Am admirat vitrinele de la Galeriile Marais noaptea și ne-am întors la hotel.

Ziua 5

Am vizitat piața de Crăciun de la Gare D’Est (specializată pe produse alsaciene), am trecut pe la magazinul Bon Marche (tot așa, de lux și tot pentru vitrine ne-am dus), apoi am mers spre Muzeul D’Orsay unde aveam programare (făcută cu câteva zile înainte, online).

Am încheiat ziua cu un ultim vin fiert la târgul de Crăciun de la Tulleries (aproape de Orsay) și ne-am întors la hotel să ne luăm bagajele lăsate în camera lor de bagaje și am plecat spre Porte Maillot să luăm autocarul spre aeroport.

Concluzii

Parisul a fost minunat și îmi doresc să mă întorc, acum simt că abia am „zgâriat” suprafața, ca să zic așa, și îmi doresc să văd mai multe. Produsele lor de patiserie n-au nicio treabă cu ce mănânci la noi, n-am mâncat în viața mea croissant cum am mâncat acolo la o Boulangerie după Bastilia spre Marais, efectiv n-am reținut numele ei, dar nici în alt loc din Paris unde am mai testat n-a fost la fel ca ăla. În ultima zi am luat și croissante și pain au chocolat pentru Eliza, asta și-a dorit să-i aduc de la Paris.

Se plătește și cu card și cu cash peste tot. Spre deosebire de Londra, unde m-am trezit că nu primesc cash în foarte multe locuri, aici primeau peste tot, inclusiv în magazinele de lux. Nu dau bonuri fiscale decât la cerere în multe locuri și uneori deloc sub anumite sume (de asemenea în unele locuri nu poți plăti cu cardul sub anumite sume, în funcție de comerciant).

Poți mânca și mai ieftin, noi am fost doar de 4 ori în restaurante/bistrouri în toată vacanța – am menționat mai sus ce și cum.

În Paris sunt multe fast-food-uri chinezești, găsești sandvișuri la patiserii, sunt locuri unde poți mânca o supă fierbinte la câțiva euro, ai de unde alege.

În Paris nu prea sunt lifturi la metrou și au muuuuuulte scări, deci dacă aveți probleme de mobilitate, o să vă fie complicat să vă deplasați. Singurul lift eu l-am văzut la Sacre Coeur unde îți dai duhul dacă urci pe scări (eu mi l-am dat, o dată), în rest or mai fost, dar eu nu le-am văzut.

Pentru că mi-am dorit mult să văd Parisul, am ales să-i văd doar partea frumoasă. Nu am avut niciun incident neplăcut, dar recunosc că nu m-am simțit în siguranță. A fost primul oraș european în care am fost și în care am stat cu o strângere de inimă tot timpul. Au fost și demonstrații, ce-i drept, și chiar în prima seară când am ajuns acolo a fost ucis un turist într-un loc în care fuseserăm și noi, ceea ce ne-a făcut să evităm, pe cât posibil aglomerațiile (lucru aproape imposibil în Paris și mai ales în luna decembrie).

A fost frig în Paris în decembrie, așa că luați-vă haine groase. Eu mi-am luat și tot n-au fost suficiente, mi-am mai cumpărat acolo niște dresuri thermo. Beretele de lână dau mâncărimi, așa că luați-vă și o căciulă clasică, pe lângă bereta pentru poze 😀 După două zile, aveam fruntea așa uscată, că aproape se cojea, de la lâna din berete. Nu mai zic cât m-am scărpinat :)))

Pe contul de Instagram am mai multe poze și compilații de video-uri de la Paris, unde am încercat să surprind ce-a reprezentat Parisul pentru mine, trebuie doar să dați un pic scroll prin postări, pentru că a fost și luna decembrie și am postat destul de mult. Dacă aveți alte întrebări, le aștept cu drag în comentarii!

2 Replies to “Turist în Europa – 5 zile la Paris în cea mai frumoasă lună din an”

1. Alexandra Stanescu says: Reply

Ce experiență minunată ai avut! Parisul nu se uită niciodată. E acea emoție când vezi și trăiesti tot ce îți imaginezi o viată. Eu am fost pe la 20 si ceva de ani cu prietenul de atunci ( nu actualul sot) si a fost o experientă misto, desi pe low cost, cu peripetii cat să le țin minte. Cu franceza cum a fost? Eu mereu aveam stresul asta dar si pt ca voiam sa o vorbesc

1. Laura Frunză says: Reply

Nu am întâmpinat probleme cu limba. Unde s-a putut, am vorbit engleză, unde, nu, mai rupeam noi câte un pic de franceză. Eu înțeleg (în mare), dar nu prea vorbesc. Soțul și vorbește puțin. Dar acum să fim serioși, că poți folosi limbajul universal, arătatul cu degetul :)))) Vreau o „din aia” :)))