Aventura noastră londoneză 2022 – partea 1: Programul pe zile

Am profitat de vacanța de la finalul primului modul școlar ca să merg cu Eliza într-o vacanță mamă-fiică pe care ne-o doream de multă vreme. Iată că, după doi ani de planificări, am reușit, în sfârșit, să ajungem la Londra, la studiourile Harry Potter și la Legoland Windsor, ca să enumăr doar cele mai mari atracții.

Pentru că mie mi-a fost destul de greu să mă organizez (nu am talentul ăsta al planificării unei vacanțe), m-am gândit să scriu aici cât mai schematic care a fost planul nostru de vacanță, poată mai sunt printre voi oameni la fel de stângaci ca mine în ceea ce privește organizarea pe zile a unei plecări, mai ales în străinătate.

În primul rând, dacă scopul vostru principal este să ajungeți la studiourile Warner Brothers, unde s-a filmat seria Harry Potter, atunci asta trebuie să faceți mai întâi: să luați bilete la tur de pe site-ul lor oficial. Abia apoi rezervați avionul și hotelul. Biletele se dau cu luni înainte, mai ales în perioadele vacanțelor școlare. O să scriu un articol separat despre vizita la studiouri pentru că am remarcat că multă lume își dorește să afle detalii și nu vreau să încarc articolul de față.

Hai să vedem ce am făcut noi în cele 8 zile în care am stat acolo (din care doar 6 zile pline).

Ziua 1

Am aterizat pe aeroportul Heathrow la ora 2, ora locală, dar au durat destul de mult formalitățile, așa că am ajuns la hotel pe la 4 jumate. Am prins o zi vântoasă, așa că am făcut doar o plimbare prin Kensington Gardens (Hyde Park), care era la 10 minute de hotel. Am căutat statuia lui Peter Pan (am și vorbit cu el la telefon, cu ajutorul unei aplicații), am admirat fauna foarte variată, fântânile și celelalte atracții ale parcului.

Seara ne-am retras să ne încălzim la un restaurant indian, la o supă de linte fierbinte și un pahar de vin (eu) și un pui tikka cu orez (Eliza).

Ziua 2

Am petrecut ziua a doua la studiourile Harry Potter. Ne-am întors în Londra pe la ora 5, cred, și am dat o fugă și la gara King’s Cross (aproape de gara Euston, de la care am plecat) unde se află Platforma 3/4 și un magazin oficial Harry Potter, în căutarea unei baghete anume pe care și-o dorea Eliza (nu am găsit-o).

Ziua 3

Am fost la schimbarea gărzii la Palatul Buckingham. Spectacolul începe la ora 11.00, dar e bine să ajungeți mai devreme ca să prindeți un loc la gard, mai aproape de porți. Noi am ajuns pe la 10 și ni s-a părut devreme, așa că ne-am dus să luăm micul dejun și când ne-am întors era un puhoi de oameni acolo. Dar chiar și așa, am stat într-o laterală și tot am văzut ceva și, cel mai important, am auzit fanfara cântând câteva melodii cunoscute. Ne-a plouat, dar a ieșit și curcubeul și chiar a fost foarte frumos.

După aceea am luat-o pe jos spre Westminster Cathedral (unde am urcat în vârf – dar nu merită banii neapărat, 6 lire/adult, 3 lire/copil), apoi spre Westminster Abbey, unde era mega coadă (am zis pas la intrarea înăuntru). Am continuat plimbarea spre Parlament și ne-am oprit la Sea Life, acvariul londonez, unde am cumpărat bilete pentru trei atracții (Sea Life, London Eye, Madame Tussaud), care erau mai ieftine la pachet.

Am vizitat acvariul (nouă ne-a plăcut foarte mult), apoi am urcat în London Eye. După aceea, am luat-o pe jos (pe o ploaie strașnică) spre Trafalgar Square, unde voiam să ajungem la librăria Waterstones. Ne-am încheiat seara cu o cină luată în cameră de la supermarketul Marks & Spencer.

Ziua 4

Am vizitat Muzeul de Istorie Naturală. În Londra, muzeele de stat sunt gratuite, dar trebuie făcută rezervare în avans. Chiar și cu rezervarea în mână și tot o să stați la cozi la intrare. Am stat câteva ore la Muzeul de Istorie Naturală, dar eram obosite și era o aglomerație și o hărmălaie de nedescris, așa că am plecat. Ca recomandare, vizitați muzeele în timpul săptămânii când sunt mai mult școli și turiști, nu familii. La noi a fost sâmbătă și era ca la miting.

În aceeași zonă mai sunt Muzeul de Științe și Muzeul de Artă Victoria & Albert (în caz că vă tentează o zi doar cu muzee).

După aceea, ne-am dus spre Notting Hill și Portobello Market, unde se desfășura un târg de antichități. Foarte aglomerat și nici nu pot spune că m-a impresionat. De fapt, puteam sări peste cam tot ce am făcut în ziua asta. După Notting Hill, ne-am dus spre un mall, Westfield, unde am mâncat niște burgeri foarte buni și am pierdut vremea la Primark. Noi am mers pe jos, dar există metrou direct Notting Hill – White City.

Ziua 5

Am luat un mic dejun englezesc la o cafenea de lângă British Museum (Ruskins Cafe), apoi am vizitat British Museum (tot așa, cu rezervare, pe care n-a verificat-o nimeni și după ce am stat la o coadă care se întindea pe câteva străzi). British Museum e superb, mai ales zona de egiptologie, dar n-am putut scăpa de senzația că e un muzeu plin de lucruri furate de la alte civilizații.

După muzeu, am plecat pe jos spre Covent Garden, în căutarea magazinului Noble Collection (magazin oficial de produse Harry Potter, Marvel etc) unde am găsit, în sfârșit, bagheta mult dorită. Apoi am mers în Chinatown pentru prânz (am mâncat la un restaurant chinezesc all you can eat), și am continuat spre Oxford Street, am văzut faimoasa Burlington Arcade (nimic impresionant, doar magazine scumpe) și magazinul Fortnum & Mason, unde am stat o groază la departamentul lor de Crăciun.

Ne-am luat o felie de prăjitură de la parter de la Fortnum & Mason (era vreo 5 jumate, cred și erau la jumate de preț) și am mâncat-o în Green Park din apropiere. Am vrut, apoi, să ne ducem la Turnul Londrei (linie directă cu metroul), dar când am ajuns la stația de metrou Tower Bridge, ploua de rupea și se întunecase cerul, așa că am renunțat.

Ziua 6

Am dedicat ziua asta unei vizite la Legoland Windsor, unde se ajunge cu tren (o stație) + autobuz. E un parc drăguț dar cu o impresie generală de dezorganizare. Noi am văzut și Legoland Germania anul ăsta și nu cred că există termen de comparație. Aici s-au tot stricat atracții pe măsură ce stăteam la coadă (una chiar cu Eliza în ea), timpii de așteptare din aplicație nu erau corelați cu realitatea și am avut și ghinion să fie prima zi de vacanță și la englezi, așa că a fost puhoi de lume.

În dimineața plecării, ne-am pozat și pe banca și cu statuia lui Paddington din gara cu același nume (le găsiți la peronul 1).

Ziua 7

Am plecat hotărâte spre Madame Tussaud doar ca să aflăm acolo că trebuie să ne rezervăm un interval orar (aveam biletele luate de la acvariu, la pachet) și am prins doar la 1.30, așa că ne-am schimbat un pic programul. Ne-am dus mai întâi la muzeul Sherlock Holmes (am stat și acolo vreo 40 min la coadă – 16 lire adult/11 lire copil), apoi am dat o fugă la librăria Daunt Books Marylebone (pentru care am tot primit recomandări, dar nu pot spune că mi-a plăcut mai mult ca Waterstones, de ex)

și apoi ne-am întors la Madame Tussaud.

După muzeu, am plecat spre Harrods, unde am stat o grămadă admirând zona lor de Crăciun, zona de cadouri și etajul cu jucării.

Am încheiat seara în glorie cu un musical la Victoria Palace Theater, unde am văzut Hamilton, musicalul preferat al Elizei. Recomand din toată inima această experiență, a fost spectaculoasă! Biletele au costat destul de mult, dar nu regret niciun leu (sau liră) dat!

Ziua 8

Ne-am întors în România, uimite că în aeroportul din Heathrow nu dai 40 lei pe un sandviș ca în România 😀 Mai noi, ai voie să-ți iei mâncarea ta în avion, dar eu am uitat la plecare sandvișurile pregătite și a trebuit să iau ceva din aeroport. La englezi, ai supermarket în aeroport, cu tot felul de oferte, astfel că am dat 5 lire pe un wrap foarte proaspăt cu pui și salată, o sticlă de apă și o pungă de chipsuri.

Cam asta a fost, pe scurt, aventura noastră londoneză. O să revin cu încă două articole, cu detalii despre vizita la Harry Potter și cu tips & tricks despre Londra, în general, iar dacă aveți întrebări, le aștept cu drag în comentarii.

Alte poze mai puteți vedea pe Instagram (blog_laura_frunza) și Facebook (Blog Laura Frunză) sub hashtagul #ourbiglondonadventure2022

A doua parte din seria de articole poate fi citită aici: Londra – Tips & Tricks

A treia parte din seria de articole poate fi citită aici: Vizita la studiourile Harry Potter

4 Replies to “Aventura noastră londoneză 2022 – partea 1: Programul pe zile”

1. Minunată vacanța voastră cât despre destinație, vis!

2. Ce aventură fabuloasă! Bravo fetelor, și tie, Laura pentru idee si experienta aleasa.

3. Minunat! Mi-a plăcut tare mult ideea de vacanţă mamă-fiică şi vă felicit că aţi reuşit! Mulţumesc pentru descriere, plănuim şi noi o vacanţă la Londra şi m-au ajutat foarte mult informaţiile date.

1. Mă bucur de fiecare dată să primesc feedback de la cineva că i-a ajutat un articol de-al meu. Să aveți o vacanță minunată!